Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, skal kjøpe meg sveisapperat (mig), men jeg har ingen erfaring med sveisapperater, annet en kemppi apperatet jeg har brukte på skolen da :P.

Hvilke sveisapperater har du brukt? Hva synes du om de osv.?

Btw, noen som har prøvd "Riland mig 175GD", er multifunksjonsapperat (mig tig og pinnesveis :D)

Skrevet

Pris gjenspeiler som regel kvalitet. Jo færre egenskaper pr krone, jo bedre på akkurat den egenskapen bør det være.

Jeg har jobbet i et mekanisk verksted, og ha aldri vært bort riland. Min erfaringer tilsier følgende.

Fronius- dyrt, men høy kvalitet og svært mange instillingsmuligheter for å få perfekt sveis. Noe lav bruker vennlighet gjevnt over.

Kemmpi- rimelig og bra alternativ. Sveiseapparantenes toyota. Enkle apparat so gjør jobben sin godt. Lite feil.

Migatronic- en balansegang mellom de to andre.

For høy levetid på sveiseapparat er vedlikehold alfa og omega.

Jeg anbefaler deg heller å kjøpe et brukt apparat med en velkjent produsent, enn noe kina greier som er umulig å få reservedeler til.

Til karosseriarbeid er det strengt tatt ikke nødvendig med tig. Til grenrør etc, er det nødvendig hvis du stiller høye krav til finish. Muligheten til å sveise elektroder ser jeg ikke behovet for hvis du har stillestående luft rundt deg (slik at dekkgassen ikke forsvinner)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...