rolfi Skrevet April 6, 2012 Skrevet April 6, 2012 Hallo. Har revne gjenger på ene "tuten" til giroljekjøleren i radiatoren. Noen som vet om det er mulig å bytte den delen som står i radiatoren? "Tuten" kan se ut til å være skrudd nedi fra før, men tør ikke begynne å skru på det før jeg vet om det går å bytte den. Må ha gang på bilen før påsken er over, og kan greie å få det nogenlunde tett selv med ødelagte gjenger. Men begynner jeg å fikle og forske, er det jo typisk at den blir ødelagt nok til at den blir ubrukelig etterpå Bilde av lik radiator: http://tapatalk.com/mu/5dd2867e-ebb1-15ee.jpg Det SER jo ut som om de kan byttes.
Hawkon88 Skrevet April 7, 2012 Skrevet April 7, 2012 Hvis du ikke vil teste om gjengepartiet er skrudd nedi, ser jeg to muligheter. Enten å tigge på en ny tut på den gamle, eller bruke locktite beregnet for temperert olje. Husker jeg rett, skal 577 kunne benyttes, evt husk herdetid på 24t og ingen friksjon i gjengene etter at locktiten er montert.
rolfi Skrevet April 7, 2012 Forfatter Skrevet April 7, 2012 Takk for tips Blir heller TIG-sveis enn loctite Men beste hadde vært om de kunne byttes da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå