Gå til innhold

2006 520d E61 har mistet krefter under 2500 omdr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg starter bilen første gang hver morgen har bilen overhodet ingen krefter.

Greier ikke engang å trille ut av gårdsplassen, gir full gass, men ingenting skjer.

Turtallet står fortsatt på tomgang og bilen står stille. Må til slutt sette den i N og gi litt gass før jeg prøver D igjen. Da triller den såvidt avgårde og øker gradvis helt til turboen slår inn ordentlig v ca 2500omdr.

Ved vanlig kjøring fungerer den greit, men ved pådrag skjer det ingenting før den kicker ned og kommer seg over 2500omdr. Starter helt vanlig, ingen fusking.

Diagnose (ikke bmw-verksted) kommer opp m feil på luftmasse måler.

Byttet LMM, luftfilter og veivhusventilasjon uten virkning.

Noen som har vært borti lignende?

• 2 weeks later...
Skrevet

Denne er jeg også veldig interessert i å få svar på. Akkurat de samme symptomene har jeg på min E61. Skulle gjerne visst årsaken til dette.

Skrevet

Da har vil vært hos Bmw hvor de byttet Luftmassemåleren og slettet feilmeldinger.

Da jeg byttet den selv hjalp det ingenting fordi diagnosetesteren som jeg brukte ikke greide å komme langt nok "inn" i dataprogrammet for å slette alt som måtte til, bla noe de kalte adopsjoner eller noe sånt.

Bilen var i hvertfall sprekere når jeg kjørte hjem.

Nå gjenstår det bare å se hva som skjer i morgen tidlig når jeg starter bilen, det er nemlig da jeg merket mest til problemet. Blir spennende å se om alt virkelig er i orden...

Kommer tilbake hvis feilen fremdeles er der.(noe jeg virkelig jeg håper ikke er tilfelle!)

DA ER BILEN TESTET OG ALT ER I ORDEN !!

Skrevet

Dert var bra å høre at det kun var en så liten feil!

Hvor mye skulle BMW ha for å gjøre det? Er det på tide å få pantsatt kjerringa, eller går det på normal lønn?

Skrevet

Bilen var først inne en time til avlesing av feilkoder og feilsøking.

Deretter var den inne til feilsøk og rep(hadde kjøpt Lmm selv på Autoutstyr 2300,-kr) hvor de da byttet den og fikk slettet alt som måtte slettes, prøvekjøring osv.

Total pris hos Bmw ble 4350,- ink feilsøking og rep(fikk 30% på prisen da jeg kjenner kundemottaker:-))

Med egeninnkjøpt Lmm havnet jeg på ca 6700,-kr.

Neste gang bytter jeg Lmm selv (10min) og leverer kun bilen til sletting av feilkoder....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...