Gå til innhold

Hjelp! Eksplodert toppdeksel og startproblemer!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en -97 E39IAT med M52B20-motor som har vært temmelig ulysten på å starte i det siste. I tillegg har den vært noe kraftløs under kjøring. Ved startforsøk kan det virke som den drukner. Har byttet veivsensor og camsensor og plugger. Om jeg tar ut plugger og lufter motoren har jeg som regel fått start på den.

Når den ikke vil starte, så er det akkurat som den "nesten" starter uten at den kommer skikkelig i gang.

Men i dag ville den ikke starte. Jeg prøvde å kople ut injectorene og coilrekka og bare lufte den ut. Hadde seff ikke med meg pluggnøkkel. Etter ørtne runde med kinning ga jeg opp. I det jeg slo av tenningen eksploderte ventildekslet i masse biter og løftet opp hele dekslet! Boom sa det og bitene fløy.

2jtzcnjgsnh6f7lqdkja.jpg

Så nå står jeg langt hjemmefra (Hamar) med en motor som ligger syltynt an!

Noen forslag til hva som kan gjøres for å få den i gang? Må jo ha noen nye deksler og pakninger, men det er noe mer her som skurrer [-X - Ny motor?

gwh22srzz3mb15yj9xiq.jpg

I i den forbindelse, om det ligger an til ny motor, vil jeg kunne sette inn en større M52 og bruke samme elektronikken? Mer hester er jo absolutt ønskelig om det først skal byttes maskineri.

Bilen er egentlig god foruten motordelen, så jeg har planer om å beholde den. Men den må jo kunne kjøres :-)

Forslag mottas med takk!

/Frants

Skrevet

såpass...

høres ut som samme symptomene som eg har på min..

kinner og kinner, så akkurat som den baktenner..

fikk tips om tett veivhus ventilasjon. men vetta pokker..

hvordan teste om veivhus ventilasjon er tett?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...