Ev1 Skrevet April 8, 2012 Share Skrevet April 8, 2012 Hei! Ny her inne og har et spørsmål ang min 97 modell 520I. Den har gått 286 000 km og har dermed rullet langt. Men ingen ulyder og EU-kontrollen gikk uten feil i februar. Har også vært inne og tatt "vår-sjekk" hos Snapdrive hvor de sjekket alt av væsker, bremser, motor osv i mars. Men her for noen dager siden kom det plutselig masse hvit eksos. Vi hadde kjørt Sjusjøen - Lillehammer uten problem, stoppet i 10 min, for så å dra videre. Da kom det masse hvit eksos. Stoppet etter 500 m, stoppet motor og kikket litt rundt. Bilen hadde grei temperatur og luktet ikke vondt. Startet den opp igjen etter 1 min, og alt var fint. Kjørte tilbake til Sjusjøen, og dagen etter til Oslo. Alt fint. -Bilen drar godt, tipper at med kjølevæske i motoren vil den dra dårligere? -Regner også med at om toppakningen ryker, så er det gradvis og at det vil bli mer og mer hvit eksos og vises i olja. Da ville vel mekanikerne på Snapdrive oppdaget det og, da de sjekket olja. -Sett en video på youtube om en som hadde problemer med "ecu" og fikk kun fyring på 5 sylindre, noe som gav hvit eksos. Men da skulle vel man ha merket det på motoren at den dro dårligere? -Bilen starter lett og har ikke merket noe forbruk av kjølevæske. -Ser mange snakket varmt om en slags "head gasket sealant" som kan brukes forebyggende så vel som et verktøy på biler med lekk toppakning. Noen som har ide om hva jeg bør gjøre? Kjipt å sende bilen inn for å bytte toppakning og så viser det seg at det er noe annet.. Har lagt kamera i bilen, slik at jeg kan ta bilde om det skjer igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå