t_pedersen81 Skrevet April 8, 2012 Skrevet April 8, 2012 Er det noen som veit om noen kjente problemer vedr startmotor til 525D -05 mod Hadde bilen inne febr for batteribytte.. Men har følt at de siste dagene ( ...når kald) at bilen har hatt lite strøm, startmotoren er ikke så "aggresiv" som den pleier å være. Sende da bilen inn igjen for sjekk, ingen feil funnet! Nok av power på batteri var det jeg fikk som svar! Idag tidlig, etter en nogelunde kald natt så ville ikke bilen starte, startmotoren dro kun rundt som om det var begrenset strøm på batteri, men da lukta jeg lunta at noe kunne være feil. Så jeg gav den ett slag i nakken og da spant den rundt som bare det. Valgte da å stoppe bilen igjen, men da var motoren like treig som vanlig! NB: Starteren var driiit varm ved kun et par sakte runder rund ( brant fingertuppene av meg ) Noen med erfaringer, evnt hvor kjøper man en slik starter billig! koster 5500 på bmw og GS-bildeler! FY for en pris! Takk
Lommelom Skrevet April 8, 2012 Skrevet April 8, 2012 Kan kjøpes her for 4 429,75 Eller her for 1500kr brukt
morkan Skrevet April 8, 2012 Skrevet April 8, 2012 Ble selv fortalt av GS att det var ganske vanlig å måtte bytte disse starterene p.g.a noen lagre i starteren som blir dårlige over tid, fikk et verkted til å måle hvor mange ampere starteren dro før jeg satte inn den nye og den dro over 800 ampere, hvilket de mente var alt for mye.En ny starter hos Koed koster 2100-,+frakt, kjøpte min på kampanje hos Torshov og betalte 1300kr, var litt skeptisk for å handle der men det er over 1 år siden jeg byttet og har ikke hatt noen problemer så langt.
t_pedersen81 Skrevet April 9, 2012 Forfatter Skrevet April 9, 2012 Takk, hvor hos koed fant du denne? Siden strømmen må av , må noe kodes da? 1300 hos torshov høres dog veldig bra ut må jeg si! Byttet du den selv? Vansklig å komme til? Alt mottas med et stort takk
morkan Skrevet April 9, 2012 Skrevet April 9, 2012 Hvis du søker opp delenr. 1241 7788 682 i handlekurv så kommer den frem til 2077,50kr . Mener å huske att fullpris hos Torshov er omtren den samme som hos Koed, starteren jeg kjøpte hos Torshov hadde akkurat de samme spesifikasjonene som den orginale. Begge steder må du betale 4-500kr i depositum som du får igjen når du leverer inn din gamle starter. Fikk en kamerat med tilgang til løftebukk å hjelpe med bytte av starter,var ganske trangt å få av den øverste bolten, vi endte opp med å senke bakre del av girkassen noen cm. ned for å få en lang forlenger langs overkanten av girkassen.Vi tok også av minus polen på batteriet uten att det medførte til noen koding i etterkant- måtte bare resette activ steering.Det er en del plastikk som må av hvis du skal ta det undenifra,vi brukte ca 1,5 t med alt sammen.
t_pedersen81 Skrevet April 9, 2012 Forfatter Skrevet April 9, 2012 Takk igjen morkan Hadde du de samme symtomene som jeg har?? Nå får jeg kun start på bilen ved at jeg bnker med noe hardt på starteren. Aldri i mitt autofile liv opplevd at en starter har oppført seg slik! Virker som det liksom er. Tomt for strøm ved start?
morkan Skrevet April 9, 2012 Skrevet April 9, 2012 Symtonene mine var att den startet lettest når motor var kald, jo varmere motor ble desto verre å starte,til slutt så ville den ikke starte i det hele tatt. Når jeg så hvor lett den startet med den nye starteren så skjønte jeg at den gamle starteren hadde vært gåen ganske lenge før den til slutt ble helt kaputt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå