robbree30 Skrevet April 9, 2012 Skrevet April 9, 2012 Heii. Jeg holder på med å bygge om e30 min til bane bil. Holder på å bytte motor. Fra en 316 motor (M40) til en 520 motor (M50) prosjekte går ganske fort framover. håper å rekke GS Treffet i Mai. det ser jeg meg fram til. Hvis det er noe som har noe forslag om noe tøft så er det bare å komentere
robbree30 Skrevet April 9, 2012 Forfatter Skrevet April 9, 2012 Har en go del igjen. mangler olje sila og koble opp motorledningene
Ch88 Skrevet April 9, 2012 Skrevet April 9, 2012 Hei. Følger denne. Skal du hente noe mer effekt ut av motoren? Hva skjer med luft filtrere på siste bilde?
robbree30 Skrevet April 9, 2012 Forfatter Skrevet April 9, 2012 ja skal hente ut mellom 100 og 200 hk mere ved hjelp av turbo etter hvert. stopper seg litt i pengene å da. begge luftfiltrene blir koblet på innsuget.
larsern6 Skrevet April 9, 2012 Skrevet April 9, 2012 Trenger du virkelig så veldig mye luft på den orginale 2literen altså?
robbree30 Skrevet April 9, 2012 Forfatter Skrevet April 9, 2012 trenger vel ikke det. synest det så litt domt ut med bare 1 luftfilter ut lykta så jeg satte bere på et til
BilBruker Skrevet April 10, 2012 Skrevet April 10, 2012 Artig å se enda en E30 med M50B20, driver selv med denne konverteringen og har et spørsmål til deg. Hvordan er klaringen mellom viskose og radiator for din del? Bruker selv den store E36 radiatoren for de med AC osv, men den jeg fant var det hull i og jeg sliter med å finne en erstattning av nøyaktig samme type pga klaringen mellom radiatoren og viskosen. Fortell gjerne litt om hva slags BKF du bruker, om du har spacet motorfestet osv. Selv gikk jeg for en moddet IX facelift bkf så jeg slapp spacer, og M20 kasse med tilhørende svinghjul/clutch. Skal følge med her, lykke til videre
joachim sørlie Skrevet April 10, 2012 Skrevet April 10, 2012 en ting jeg ikke syntes noe om var filterne, du kan hvertfall lakke krommen svart og ta de litt lenger ut, så de ikke skriker ut av fronten ellers tror jeg det her kan bli veldig bra
SMOKERIDER Skrevet April 10, 2012 Skrevet April 10, 2012 d e go klaring på viskose vifta å radiatorn byggd radiatorn inne i ifronten bak front plata bruka orginale radiatorn fra 316 å så bruka vi gearkasse festa tå 318m40:-> å motor festa e av en e30 ix d bli ta robin:->
robbree30 Skrevet April 10, 2012 Forfatter Skrevet April 10, 2012 Har stor trua på ta jeg. Sveiset egene motorfester. var meget bra det. rekner med at jeg må forsterke dem litt mere. vi får se. radiatoren var ikke noe problem med litt kapping og tilpassing får man til det meste Du skal ha en stor takk for hjelpen SMOKERIDER bare fortsen å spørre om til Svarer så fort jeg har anledning til det tar i gjerne mot gode råd
SMOKERIDER Skrevet April 10, 2012 Skrevet April 10, 2012 berre hyggeli d:-> må ha en å drift i lag med :->
robbree30 Skrevet April 12, 2012 Forfatter Skrevet April 12, 2012 Da er det bare å sitte å vente på en del da. kommer kansje i morgen. hvis ikke får jeg den ikke før på mandag. KIPT vil ha oppstart jeg no. faen ååå
BilBruker Skrevet April 13, 2012 Skrevet April 13, 2012 Da er det bare å sitte å vente på en del da. kommer kansje i morgen. hvis ikke får jeg den ikke før på mandag. KIPT vil ha oppstart jeg no. faen ååå Vet hvordan det føles, mangler radiator bare for oppstart... Har kjøpt to radiatorer, ene passer ikke og den andre er ødelagt.. Så jeg føler med deg
robbree30 Skrevet April 13, 2012 Forfatter Skrevet April 13, 2012 mangler bare olje sila jeg og bytte motorkobling
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå