Gå til innhold

bytte calipere eller reparere de? e36

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 97 e36 somjeg hører litt forskjellige små skrapelyder fra caliper forand og bak - klosser og skiver er nesten nytt.. Så lurer jeg på: De som sitter på min nå er ganske rustne og stygge, vil i såfall pusse ned rusta og lakke over m caliper lakk.. Hva er egentlig vitsen med å kjøpe nye, når man (ut ifra det jeg har skjønt) får nye dersom man reparerer dem? Tar det veldig lang tid/vanskelig å bytte de slitedelene? Veit jo at det å pusse rust er en tolmodighetsjobb ut av en annen verden. Noen som har noen erfaringer?

Skrevet

Jeg slet med en caliper for 2 år siden, og da pusset jeg ned denne selv.

Noe tolmodighetsprøvende å pusse den godt ned, men det gikk helt greit. Smurte den in med kobberfett og monterte på plass igjen. Har ikke hatt problem med denne siden, og det er snart 2 år siden.. Vel verdt et forsøk :)

Skrevet
Jeg slet med en caliper for 2 år siden, og da pusset jeg ned denne selv.

Noe tolmodighetsprøvende å pusse den godt ned, men det gikk helt greit. Smurte den in med kobberfett og monterte på plass igjen. Har ikke hatt problem med denne siden, og det er snart 2 år siden.. Vel verdt et forsøk :)

Ja, kan jo prøve.. De er ganske rustne, men har troen på rent stål et sted der nede :)

- takk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...