ChezApu Skrevet April 12, 2012 Skrevet April 12, 2012 Hei. Har søkt litt på forumet etter info om dette (jepp - vært flink mener jeg selv), men finner ingen ting (kanskje jeg ikke har vært flink allikevel). Kjøpte med en 1996 av Wangen Auto på Hamar tidligere i vinter. Trodde jeg kjøpte drømmebilen, men har vel måttet erkjenne at jeg har betalt for mye foren bil som er bra, men langt fra så bra som annonsen skulle tilsi. Den klassiske. Har slitt med at vinterdekkene har gitt meg en kjøreopplevelse som ikke har vært optimal, trodde jeg skulle få skli langs veien i en drøm av en bil, men min datters Peugeot 107 har mindre risting og bevegelse enn denne bilen. Dekkene var flett nye når jeg fikk bilen, og virket bra de første 70-80 milene, men så begynte bevegelsene som indikerte urunde hjul. Det ble mer som å kjøre en liten robåt i bølger. Sjekket lufttrykket og fant ut at her var alt for lite luft, så bilen ble antageligvis levert med for lavt trykk - noe som har ført til kast i gummien i dekkene. Balansering har ikke hjulpet noe særlig. Det er akseptabelt, men ingen opplevelese å kjøre denne bilen. Forventningene var derfor store når jeg i helgen satte på nye hjul med nye sommerdekk - også levert fra Wangen Auto. Skuffelsen var desto større når dette gikk fra dårlig til helt jæv..... Kjørte rett fra jobb til Vianor etter første dag på veien og fikk balansert dekkene, der kunne de fortelle meg at dette er dekk som aldri skulle vært på denne bilen. Det er søppeldekk av dårlig kvalitet, og dekk som bilen ikke liker. Denne bilen krever dekk av topp kvalitet og aksepterer ikke hva som helst. De balanserte dekkene, men fortalte meg at det ikke ville bli noen god opplevelse - noe de fikk helt rett i. Det gynger som en båt når jeg tar løs, det er stabilt med lett risting i området 15-65 Km/t, så tar det helt av med risting i 65-80/85 km/t, før det igjen blir en lett , men merkbar risting. Jeg skal derfor sette på vinterhjulene igjen i dag, og sommerdekkene går rett i ovnen. De kommer til å ødelegge bilen om jeg kjører med disse på. Lurer derfor på om noen av dere kan anbefale med dekk type og dimensjoner på sommerdekk til denne bilen. Dekkene som står på nå har dimensjon 235/60R16 og er av typen Gremax. Skal også nevne at jeg har fanari peiling på dekk, så jeg må ha dette inn med teskje. Forøvrig er bilen en juvel, med unntak av en del små og irriterende ting som speil som ikke virker, vindusheis som ikke er helt patent ++, men om jeg beholder bilen så skal den til Polen for å bli satt i 100% stand. Den er rustfri (aldri vinterkjørt før i år), pen original lakk med noen få arr og sår, pen og stort sett hel innvendig, kort KM (150 000) . Hører gjerne fra dere som har erfaring med denne bilen og som kan peke meg litt videre med tanke på deler og utstyr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå