Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg vil starte med denne tråden om erfaringer på problemmer og hvordan du/dere har fikset slik at de andre kan ha i samme type feil.

Jeg starter med meg først. Jeg strevet med dette i 3 døgn.

Jeg fikk problem med PDC som pipet ett lang piiiiiippppppp (bakhøytaler) og PDC knapp blinket. Alle sensorene var død, ingen tikking når du rørte på sensoren. Jeg trodde det var en dårlig sensoren.

Jeg kjørte en diganose - SHORT CIRCUIT TO GROUND, stod ingenting om hvilken sensoren var feil. Siden den pipet på baksiden, trodde jeg det var bakre sensorene som var feil.

1. koplet alle nye sensoren på bak, fortsatt feil

2. koplet alle nye sensoren på foran, fortsatt feil

3. Demonterte bak støtfangen og sjekket for ledningsnett, OK

4. Målte VOLT - 0 volt mellom pin 1 og pin 3

rear-WDS.jpg

5. Tok av foran sensor, målte VOLT på baksiden som var 12 Volt :D

6. Prøvde med uten foran PDC, alle bakre sensorene tikket.

7. koplet på foran PDC igjen, sensorene var dødt. DVS at det var kortsluttet på ledningsnett på foran PDC.

front-WDS.jpg

8. plukket ut pin nr. til hver sensoren (foran) og satt på PDC enhet mens alle bakre sensorene var koplet på. Alt var OK med 3 sensorene. Den 4. sensoren ( høyre sensoren) koplet på, så var det kortsluttet PDC enhet dvs bakre sensorene var død.

9. Ut fra den sensoren sjekket ledningsnett og jeg fant ut at ledningen klemmte med støtfangen og fikk brudd.

1-1.jpg

IMG_0721.jpg

IMG_0723.jpg

IMG_0724.jpg

10. loddet igjen ledningen. Nå er PDC opp og går :D:D:D .

Skrevet

Bare legge til en ting her. Er ikke sikker men ville det ikke vært enklere og pipet ut med måleapperat på kontakten til styringsenhet for pdc? Der går jo alle ledningene til og da kunne du holdt en av målerpinnene på chassi og pipet ut pinne for pinne på kontakten? Da hadde du funnet fargen på den kablen som lå til chassi og du kunne vist hvem sensor det var.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...