Mr. E36 Skrevet April 14, 2012 Skrevet April 14, 2012 Hei. har en 96 mod e36 323i der instrument panelet har tullet seg litt en stund men no døde halve panelet. IP= instrument panel(et) har over en lengre periode vert plaget med at vanntemp måleren detter ned fra midten til rett over det blå og ikke kommer seg opp igjen på midten den driver å løfter seg litt og detter ned igjen men når jeg dunker oppå dashbordet over temp måleren et par ganger spretter den opp igjen der den skal vere. det har også hendt 4-5 ganger at turtelleren detter ned på 0 rpm på tommgang går meget sagte opp til ca 1500-2000 så flyr den opp til 40000 så viser den turtallet med ca 800 rpm for lite etter 4000 i det siste har IP slått seg av og på når jeg kjører dvs. at alle målerene detter til null. så kommer alle lysene i IP på alle målerene går opp der de skal vere og lysen slukker dette har skjedd ganske mangen ganger men i går slukket IP seg og vann temp. forbruks viseren. turtelleren sluttet å virke og det er ikke lys i det lille vinduet med trip og kilometer mens tank måler å spidometer instrument belysningen fungerer og park brems lyset og bremseslitasje varsleren lyser men den lyste også før dette skjedde hva kan dette skyldes? har ikke skjekket sikringene
OKSE Skrevet April 14, 2012 Skrevet April 14, 2012 Har opplevd dette sjølv, då tok eg ut instrumentpanelet og kontrollerte alle loddinger med forstørrelseglass. Lodda opp igjen dei loddingane som var dårlege og monterte instrumentpanelet igjen. Har virka perfekt etter dette.
Mr. E36 Skrevet April 14, 2012 Forfatter Skrevet April 14, 2012 takk for det okse. har ved tidligere annledning forsøkt å ta ut instrumentpanelet da jeg skulle montere instrumentringer i børstet stål men fikk det ikke ut, virket som ledningene var for kort til at det gikk ann å dra det ut men jeg får prøve igjen
KrHeLl Skrevet April 15, 2012 Skrevet April 15, 2012 Ja dette høres ut som det "OKSE" her forklarer. Spessielt hvis det endrer seg med varmen i bilen. Slike feil er som oftest sprukne loddepunkter. Et tips hvis kablene er for korte, (og du ikke har for store never ), skru ut lysbryteren, da kan du muligens komme til kontaktene.
Mr. E36 Skrevet April 15, 2012 Forfatter Skrevet April 15, 2012 jeg prøvde meg på dette i går løsnet lysbryteren men igjen så var ledningene meget kort så jeg kom ikke til bak bryteren for å skru av kontakten på hoved lys bryteren, tok ned platen under rattet og å prøvde å stikke hånden opp den vei, men der var det hinnsides trangt så det gikk heller ikke. men overaskende nokk så virket instrumentene etter jeg monterte alt på plass igjen men vanntempratur måleren tuller seg som vanlig. så problemet er ikke helt løst så må vel lodde opp igjen alle pungtene som "OKSE" sier. men er det flere skruer som holder instrumentpanelet enn de 2 torxene oppe på frammsiden? isåfall det sikkert derfor jeg ikke har fått det ut.
KrHeLl Skrevet April 15, 2012 Skrevet April 15, 2012 jeg prøvde meg på dette i går løsnet lysbryteren men igjen så var ledningene meget kort så jeg kom ikke til bak bryteren for å skru av kontakten på hoved lys bryteren, tok ned platen under rattet og å prøvde å stikke hånden opp den vei, men der var det hinnsides trangt så det gikk heller ikke. men overaskende nokk så virket instrumentene etter jeg monterte alt på plass igjen men vanntempratur måleren tuller seg som vanlig. så problemet er ikke helt løst så må vel lodde opp igjen alle pungtene som "OKSE" sier.men er det flere skruer som holder instrumentpanelet enn de 2 torxene oppe på frammsiden? isåfall det sikkert derfor jeg ikke har fått det ut. er kun de 2 torxene ja. kan være nokså trangt å komme til, men ip skal løsne greit med et lite puff bak.
Mr. E36 Skrevet April 23, 2012 Forfatter Skrevet April 23, 2012 Har fått ut ip grunnen til at det satt så jævlig var for de noen har limt lydisolasjon på hele driten ( noe svart klister med sølvfolie på) Har også kjøpt nytt/brukt m3 ip men det også slår seg av og på! Tviler på at 2 ip har nøyaktig samme feil så problemet må være et annet sted. Hva kan skape dette problemet? Har også em død edderkopp inni ip noen tips til hvordan jeg kan få ut denne? Takker for alle svar
Mr. E36 Skrevet April 24, 2012 Forfatter Skrevet April 24, 2012 Har fått ut ip grunnen til at det satt så jævlig var for de noen har limt lydisolasjon på hele driten ( noe svart klister med sølvfolie på)Har også kjøpt nytt/brukt m3 ip men det også slår seg av og på! Tviler på at 2 ip har nøyaktig samme feil så problemet må være et annet sted. Hva kan skape dette problemet? Har også em død edderkopp inni ip noen tips til hvordan jeg kan få ut denne? Takker for alle svar
Mr. E36 Skrevet April 25, 2012 Forfatter Skrevet April 25, 2012 Har fått ut ip grunnen til at det satt så jævlig var for de noen har limt lydisolasjon på hele driten ( noe svart klister med sølvfolie på)Har også kjøpt nytt/brukt m3 ip men det også slår seg av og på! Tviler på at 2 ip har nøyaktig samme feil så problemet må være et annet sted. Hva kan skape dette problemet? Har også em død edderkopp inni ip noen tips til hvordan jeg kan få ut denne? Takker for alle svar
Mr. E36 Skrevet April 25, 2012 Forfatter Skrevet April 25, 2012 Har fått ut ip grunnen til at det satt så jævlig var for de noen har limt lydisolasjon på hele driten ( noe svart klister med sølvfolie på)Har også kjøpt nytt/brukt m3 ip men det også slår seg av og på! Tviler på at 2 ip har nøyaktig samme feil så problemet må være et annet sted. Hva kan skape dette problemet? Har også em død edderkopp inni ip noen tips til hvordan jeg kan få ut denne? Takker for alle svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå