orjan-b Posted April 14, 2012 Share Posted April 14, 2012 Hei! Jeg lurer på hvordan jeg skal "gå" frem på en motor som ikke har vært i bruk på 2 år, har nettop skiftet olje, olje filter og kjølevæske, men lurer på om jeg skal kjøre forsiktig på den og isåfall hvor lenge/langt? På forhånd takk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom K Posted April 14, 2012 Share Posted April 14, 2012 Kan vel være lurt og starte den opp og la den gå seg skikkelig varm på tomgang først, så sjekker du olje og vann før du kjører pent de første mila, mulig det er unødvendig men det skader ikke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azeton Posted April 14, 2012 Share Posted April 14, 2012 Jeg ville byttet plugger også. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ehrnst Posted April 14, 2012 Share Posted April 14, 2012 Ta av toppdksel å ta litt olje på kammer. Så tar du av pluggledninger og kinner til oljelampa slutter å lyse. Kjør så som vanlig Link to comment Share on other sites More sharing options...
orjan-b Posted April 15, 2012 Author Share Posted April 15, 2012 Okei, takk for svar Men er det mye jobb å ta av toppdekselet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyIda Posted April 15, 2012 Share Posted April 15, 2012 Toppdekselet er relativt enkelt å ta av, operasjonen er gjort unna på ca 30 min fra du starter å demontere til du er ferdig montert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ballder Posted April 15, 2012 Share Posted April 15, 2012 Fyr opp og kjør pent avgårde på flat mark. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LarsBMW Posted April 16, 2012 Share Posted April 16, 2012 Jeg hadde kinna opp oljetrykk og starta og kjørt. 2 år er ikke så lenge. Vil du være sikker så ta ut pluggene, ha en skvett olje i sylindra og dra den rundt for hånd noen runder først. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts