Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

som topic sier.jeg har bytta el vifta men den vi ikke gå for det.jar prøvd og ta av kontakt ved føler og koble der.da klikker det i releet.prøver så og tjuvkoble fra releet men det skjer ikke en dritt.alle sikringer i boksen er hele.den starter heller ikke når jeg slår på ac.

er greit og få den i gang nå som sommeren kommer og man må stå i kø.ender opp med kokings så hvis noen har forsla så skrik ut

Skrevet

har ikke satt strpm rett på vifta nei.men den gamle virket på full fres når jeg koblet den direkte på et batteri.men det sjekka jeg først etter jeg hadde tatt den ut....

Skrevet

jepp.motstanden er gåen på den gamle så den virker bare på full fres fant jeg ut.men har satt i en speller ny en og den virker heller ikke

Skrevet

Men hva mener du med at den ikke virker.

Mener med hundre prosent sikkerhet at den skal kun gå når aircondition er i bruk og trykket på systemets varme side oppnår ett vist trykk. Typisk noe som skjer på vamere dager, og den full fres hastigheten skal muligens slå inn via føler på kjølevann som en nødkjøling dersom viskose vifta ikke gjør jobben sin.

Ser for meg at du har en 520/525

Skrevet
Men hva mener du med at den ikke virker.

Mener med hundre prosent sikkerhet at den skal kun gå når aircondition er i bruk og trykket på systemets varme side oppnår ett vist trykk. Typisk noe som skjer på vamere dager, og den full fres hastigheten skal muligens slå inn via føler på kjølevann som en nødkjøling dersom viskose vifta ikke gjør jobben sin.

Ser for meg at du har en 520/525

nei den skal gå når motoren blir så varm at den vanlig vifta ikke holder.men når ac er i bruk skal den vel gå hele tiden?

i og med det klikker i releet så virker det.skal sjekke om det er konstantstrom inn i rele boksen til helgen

er en m5 dette

Skrevet

Elvifta skal kun starte ved behov. Eksempelvis når ac står på under køkjøring en varm sommerdag. Kjøler ac normalt så er det ikke sikkert du har noe feil i det hele tatt.

Alternativt tar du en ac service og får sjekket om du har nok gass og olje på anlegget.

Skrevet
Elvifta skal kun starte ved behov. Eksempelvis når ac står på under køkjøring en varm sommerdag. Kjøler ac normalt så er det ikke sikkert du har noe feil i det hele tatt.

Alternativt tar du en ac service og får sjekket om du har nok gass og olje på anlegget.

er det som er problemet.den starter ikke i det hele tatt.står jeg lenge på tomgang så nærmer den seg rødfeltet uten at vifta starter.

men i og med det klikker i releet så virker det.skal sjekke om det er strøm inn på boksen til releet.er ikke sikkert det er det og da starter jo ikke vifta

Skrevet

Kontroller om det er spenning ut av releet også, kan vere defekt rele sjølv om det klikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...