Gå til innhold

BMW E30 325 - hjemme fra e30meet- vurderes solgt


BMW E30 325
 Share

Anbefalte innlegg

Denne bilen er et fryd for øyet mister, veldig, veldig bra! :D

Må nesten ''kopiere'' en ting, dog det finnes på 1000 vis av andre biler, hvor bestilte du ''stanceworks'' klistremerke du har på frontruten :D ?

EDIT: leste meg til det nå :D

Smaken er som baken ;)

Den eneste jeg IKKE liker ved denne perlen, er nettopp det klistremerket. Da hadde det nesten vært bedre med en 90-talls Pioneer-logo der ;)

hvorfor liker du ikke stanceworks merket?

de fleste bilene som har det er ubergromme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, bare en personlig smaksak.

Det er, synes jeg, litt for mange som ikke er det. Det er blitt litt sånn "motegreie" med det klistremerket. Det er drittøft å se en "stancet" bil på bilde, men ukult å høre alle lydene fra ting som subber i kaross og asfalt når de kjører... Jeg liker bedre å KUN høre motorlyd av en bil i bevegelse, ergo motorlyd UT av eksos - ikke eksos som skraper asfalt....

Men igjen... Det er nok bare jeg som er blitt gammel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forte har jeg ikke hørt om faktisk.

Fant omega på mekonomen, men falt selfølgelig for selgeren, å kjøpte det han anbefalte.

Har du trua på teorien min anngående syl 5 da pedi? Hadde egentlig venta på at du skulle komme med et innspill i den saken;) selv har jeg ikke hatt tid til å prøvd motorrensen enda, den går nok uansett på 6 ei stund til.

Forøvrig skjønner jeg godt hva pedi mener med tanke på stickern i frontruta. Selv vært inne på tanken å fjerne den, men ikke blitt noe av enda.

Har mini update på lager, men den kommer ikke nå, siden jeg har vært ute å smakt på noen brune i kveld;)

Edit: pedi svarte før meg. enig anngående mote biten. Altså at det er nok av de som kjører med stanceworks sticker, som kanskje ikke skulle hatt den :P men kan jo hende at noen syns det samme om min bil også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, bare en personlig smaksak.

Det er, synes jeg, litt for mange som ikke er det. Det er blitt litt sånn "motegreie" med det klistremerket. Det er drittøft å se en "stancet" bil på bilde, men ukult å høre alle lydene fra ting som subber i kaross og asfalt når de kjører... Jeg liker bedre å KUN høre motorlyd av en bil i bevegelse, ergo motorlyd UT av eksos - ikke eksos som skraper asfalt....

Men igjen... Det er nok bare jeg som er blitt gammel...

Skjønner deg helt og er enig.

I mine øyne er klistremerket et symbol for en bra bygd bil, selvom ikke alle som bruker slike klistremerker er det, og noen er jo latterlig lave.

Jeg skal senke min, men nada skal subbe eller treffe neddi, bilen skal være først og fremst funksjonell, og fungere godt på bane :D Men skal ikke gjøre dette om til en diskusjonstråd, vi har alle våre meninger og smaker, og resp. hverandres, men ja, synes heller ikke om biler som skraper neddi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du trua på teorien min anngående syl 5 da pedi? Hadde egentlig venta på at du skulle komme med et innspill i den saken;) selv har jeg ikke hatt tid til å prøvd motorrensen enda, den går nok uansett på 6 ei stund til..

Er ikke så ofte innom bimmers her på ferie, helst på sene kvelden etter ungene og kjerringa er i seng - så den gikk meg litt hus forbi... :oops:

Kokset plugg sier du. Helt svart, og tørr? Eller? Pluggene forteller utrolig mye om hva det går i, mer enn mange tror. Nå er det jo fremdeles 10 år siden jeg jobbet med bil, men fortell hvordan pluggen din ser ut, eller legg ut bilde hvis du har - så er det nok flere enn meg (og mest sannsynlig, bedre enn meg...) som kan fortelle litt om rikets tilstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hermanoo90:

her er det lov å diskutere, på et fornuftig nivå, så ingen problem:)

Pedi:

Sterkt at du er innom bimmers selv om du er på familieferie syns jeg ;)

Her er hva jeg skrev tidligere anngående den tennpluggen.

"sølvbilen driver å soter ned pluggen på syl 5 med jevne mellomrom, tenker da på om stempelringene har kokset fast etc, alle andre pluggene er fine. Er så ille at den begynner å gå på 5 tilslutt (3 uker). Ser ikke helt logikken i at kun syl 5 ringene skal ta kveld alene, derfor jeg tenker på koksing avleiringer etc. Motoren hadde stått noen mnd når jeg kjøpte den."

Pluggen ser rett å slett ned sota ut, av brent olje, såpass at den til slutt ikke vil tenne/ gi tilstrekkelig gnist, den var også tørr. De andre fem pluggene er helt normale. Har ikke tatt meg tid til å forska så mye på det. Ser ikke på det som noe problem (enda), og jeg finner nok ut av det, men er gøy å diskutere litt teorier og høre andres tanker rundt slike ting. Er jo det en lærer av. Legger ut bilde neste gang det skjer - om det skjer igjenn.

Til sist, motorrens har den jo ikke vondt av uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorrens er gode greier.

Men kan med fordel kjøpe bensinsystemrens i tillegg (som en fyller på tanken), for å evnt ta skitt i dyser osv.

Har du sjekket pluggledningene dine og fordelerlokk/rotor? Det er det første jeg hadde sjekket. Ta så en kompresjonstest.

Med en sjekk av dette er du kommet langt i feilsøkinga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var inne på tanken å kjøpe det i sammeslengen ja.

kontrolerte de når jeg hadde inn motoren i desember, skal være i orden, men sjekker også dette om problemet ikke forsvinner. Samme med komptest - det skulle jeg tatt allerede om jeg hadde hatt komptester for handen sist jeg var ut med plugger. Nå funker det jo, og siden jeg har mye annet å henge fingrene i fortiden så blir den jo nedprioritert, desverre :P

takker for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini updaten

Laget disse, ikke noe særlig finish, men dette er bare en prøve.

555df9e7-fd2b-06d5.jpg

De ble lagt her

555df9e7-fd57-4d21.jpg

(husk at bilen står på bukk;))

Slik kunne det ikke se ut mer, så ny orginal lyddemping må på, valgte bevist å ikke gå til innkjøp av m3 isolasjon.

555df9e7-fe3b-8469.jpg

555df9e7-fe4e-9b63.jpg

Slik ble det, ser straks mye mer ordentlig ut.

555df9e7-fed3-9c5f.jpg

555df9e7-feee-c63e.jpg

Godt å føle at det går ann å åpne panseret om noen vil se, selv om det er litt å sette fingeren på enda:)

Siden jekken i bagasjen uansett så ut som et dass, ville jeg prøve noe sprekt med den. Hat det den som vil;)

555df9e7-ff70-ea2d.jpg

555df9e7-ffae-9c69.jpg

Er i hvertfall ikke vanskelig å se hvor jekken befinner seg.

Legger ved litt flere bilder av bagasjerommet.

555df9e7-006c-10a5.jpg

555df9e7-007c-8b29.jpg

De ledningene skal selfølgelig ikke henge slik, selv om en bare ser de om en stikker hodet inn i bagasjen. Er heller ikke helt rent atm.

Har litt planer for litt oppgradering baki der, som blir tatt litt etterhvert:)

Ellers så har jeg fått bilen ned igjenn, samt hevet den en smule. Det likte jeg ikke fult så godt, men den blir vel litt mer brukbar, om ikke annet:) siden motoren er hevet, og jeg hadde en gassvire-holder som var triksa med, så hang gassen igjenn i panser isolasjonen, dette gjorde jeg noe med i dag:)

555df9e7-0170-a9bf.jpg

555df9e7-01f9-d022.jpg

Siden han jeg kjøpte kantene av tydeligvis ikke kunne engelsk, og jeg ikke fikk bbs senterkopp verktøyet, har morty vært så grei å donnere et til meg. Tusentakk!

555df9e7-0455-3ce5.jpg

Dette passet meg utmerket. Legg merke til BMW logoen, elsker slike detaljer:D

555df9e7-04ad-5564.jpg

Det var det lille som har hendt siden sist. Legger ved rolingshoot av Anders, meg og Halfdan, fra turen over Atlanterhavsveien på GS-treffet.

555df9e7-0546-2551.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • BMW E30 325 changed the title to BMW E30 325 - hjemme fra e30meet- vurderes solgt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...