Richardje85 Skrevet April 18, 2012 Skrevet April 18, 2012 Hei. Jeg er sikkert ikke den første til å ødelegge toppen på min 316 compact 97 modell. Den blir fort varm og det er vann i oljen som jeg har forstått er sikre tegn på ødelagt topp-pakning og derfor muligens defekt topp. Spørsmål: 1. Bør jeg forsøke å fikse motoren min eller bytte motor? 2. Kan kjøpe en delebil for 5000,- med en 318 is motor som står i en coupe. Er dette et godt alternativ vist jeg skal bytte motor? plug and play eller masse arbeid? Ledningsnett kompatibelt? problemer med EU godkjenning? 3. bør jeg holde meg til en samme type 316 motor eller 318 is? hva med bremser? på forhånd takk
thomaleo Skrevet April 18, 2012 Skrevet April 18, 2012 kopi av noe en skrev til meg på akkurat samme spørsmålet anngående motorskifte ihvertfall! Skal dette godkjennes så må du nok bytte litt bremser også. 318is har skivebremser bak (uventilert), slik som 320/325. Noen 316/318 er levert slik også. Foran mener jeg is'n har ventilerte skiver (320/325). Du må flytte over komplett motor med elnett og styreenhet/hjerne. Har motoren som skal inn startsperre, må du passe på å få med ewsI/II boks + chip fra nøkkel også. (har motoren startsperre, men ikke bilen din dette fra før må du koble opp litt der også) Ellers har vel is'n annen mellomaksel mener jeg. Girkassa di passer fysisk på, men ikke umulig at is'n har annen innmat/utveksling. Men tror det funker bra med den du har.
thomaleo Skrevet April 18, 2012 Skrevet April 18, 2012 hadde personlig ikke nølt ett sekund med å skifte motor!!!
Richardje85 Skrevet April 18, 2012 Forfatter Skrevet April 18, 2012 jeg har kontroll på hva som skal til å bytte motoren men hva med ledningsnettet og denne hjernen er det mye arbeid?
Joher Skrevet April 18, 2012 Skrevet April 18, 2012 Er ikke lett å få konkrete svar. Holder på med samme operasjon nå, som du har tenkt å gjøre. Å koble til motorledningsnettet og hjernen er det letteste. Hele ledningsnettet henger på motoren. Bare å plugge til... Hvilke modell er 318is motoren fra?
Richardje85 Skrevet April 19, 2012 Forfatter Skrevet April 19, 2012 Det er en motor som er fra en 1996 modell. Min bil er fra 97, tror det skal gå ganske greit å bytte.
-Erik- Skrevet April 19, 2012 Skrevet April 19, 2012 Det er en motor som er fra en 1996 modell. Min bil er fra 97, tror det skal gå ganske greit å bytte. Men ikke å godkjenne:) men det har du kanskje ikke planer om uansett?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå