Esbos Skrevet April 20, 2012 Share Skrevet April 20, 2012 Jeg har to dyser som lekker på min e34 tds. Det er ikke den med sensoren, men nummer 5 og 6 fra torpedovegg. Det ser ut som om de lekker fra midten, der de er delt. Kan jeg splitte og renste / skrutill med loctite? Kan noe gå galt lurer jeg vel egentlig på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forbiss Skrevet April 20, 2012 Share Skrevet April 20, 2012 Det går sikkert men personlig ville eg sjekka alle når du først er i gang. Sjekka åpningstrykk, spredebilde og at ingen drypper under trykk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Esbos Skrevet April 20, 2012 Forfatter Share Skrevet April 20, 2012 Det går sikkert men personlig ville eg sjekka alle når du først er i gang. Sjekka åpningstrykk, spredebilde og at ingen drypper under trykk. Hvordan gjør du dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tordah Skrevet April 20, 2012 Share Skrevet April 20, 2012 http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-o ... el-151405/ Jeg vet ikke om jeg ville åpnet og reparert en dyse, men siden de uansett fusker er det jo like greit å prøve kan jo ikke skade. Bare husk å bære renslig mens du holder på, og gjerne ta bilder! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skisseper Skrevet Mai 15, 2012 Share Skrevet Mai 15, 2012 Tviler på at det er spesielt holdbart å prøve og reparere. Dyser ryker etterhvert og skal byttes som alt annet. I de fleste tilfellene holder det å bytte pakningene under dysa, og de koster 30kr eller noe per stykk. Koster ikke stort å bytte ut returslangene heller, 120-130kr for en meter slange som du kapper selv. Skal du bytte dyse, mener jeg å huske det er en langkopp str 26 man trenger. Vær forsiktig så du ikke brekker de små pinnene som returslangene er festet på, men om du gjør kan man faktisk bare bore et hull som er litt mindre enn pinnene, og presse de på igjen. Funker som fjell! Stram til med momentnøkkel. Moment 70 burde holde men kan hende du trenger litt mer. Det er forresten retur på dysene, så når du bestiller få det levert hos en bosch-forhandler så du kan levere den brukte dysa. Det er et par hundre per dyse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå