Lex-Talionis Skrevet April 22, 2012 Skrevet April 22, 2012 Hei. Har problemer med jording til starteren på m20 motoren min,når jeg vrir på nøkkel så bare klikker det i starteren. Kun 1 klikk hver gang jeg prøver å starte. Strømmen til starter er bra, da ny ledning nylig er lagt opp. Så tenkte jeg at jeg skulle sjekke jordinga. Så jeg surra fast en ledning rund kabelen som går mellom bunnpanne og rammevangen og strakk denne bort til starter der jeg surra den rundt den korte kabelen som går mellom innslag og starter. Da funka starter som bare det. Så virker som starter har dårlig jording, men motoren er vel bra nok jordet når alt annet virker. pluss at starter funker når jeg tar jording fra jordingspunkt på motor? Noen tips anyone? Går vel ann å strekke en tykk kabel fra jordingspunkt og lodde på starter, men vil helst ikke gjøre det Takker for svar Espen
Bmw_325i_ Skrevet April 22, 2012 Skrevet April 22, 2012 innslaget ditt er gåent hvis starteren går rundt når du kjører strøm direkte fra batteri og til starter evt bytte startern. eller så legger du opp ledning til batteri +- ned til starter og inn i bilen med bryter funker det.
Lex-Talionis Skrevet April 22, 2012 Forfatter Skrevet April 22, 2012 Som jeg skreiv over så er det ikke strøm som er problemet. Starter funker utmerket på nøkkelen sålenge jeg har dratt jordingsledning bort til starter.starter går ikke selv om jeg drar strøm rett på starter. Den må ha ekstra jord for å funke.
martinwenberg Skrevet April 22, 2012 Skrevet April 22, 2012 Sjekket at starteren er skrudd skikkelig fast i motor og girkasse da? Er en skru inn til blokka å 2 skruer som skal på girkassen.
martinwenberg Skrevet April 22, 2012 Skrevet April 22, 2012 Hmm. Er det ikke en jordingskabel som går inn på starter da? Mener å huske at + kommer fra batteriet, til starter også til dynamo. Mens det går en enkel - ledning til starter og rammevange? Sjekk på starteren at den sitter fast.
Lex-Talionis Skrevet April 22, 2012 Forfatter Skrevet April 22, 2012 eneste jeg har på starteren er pluss fra batteriet og en tynn ledning som går på innslaget. Dynamo har egen strømledning. Er ingen bolt man kan sette jordingsledning på heller. Så vidt jeg vet så er det vel bare pluss og styring fra tenning som skal på starteren?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå