Johnny.fjetland Skrevet April 22, 2012 Skrevet April 22, 2012 Hei alle sammen. Jeg prøver å få av bremse skiven bak på min E39. Jeg har tatt av alt som er av Calipter Calipter holder og skruen som holder bremseskiven på plass. Jeg kan nå snurre skiven rundt men får den ikke av. Er det noen som har noen gode forslag på hva jeg har glemt eller hvordan jeg skal få skiven av???
mbruer Skrevet April 22, 2012 Skrevet April 22, 2012 Det er bremsebånda til Brekket som holder igjen. Må bare jobbe litt med den, vri den ut. Kommer etterhvert.
D.Toft Skrevet April 22, 2012 Skrevet April 22, 2012 har den løsnet fra navet? om ikke, frem med sleggen og slå bakfra. husket å ta ned håndbrekket?
Johnny.fjetland Skrevet April 22, 2012 Forfatter Skrevet April 22, 2012 Takker for tilbakemeldingene Ja den er løsnet fra navet. Jeg kan snurre rundt på skiven og prøver å få den av, men den vil liksom ikke ut. Det virker til at jeg kan få den et par millimeter ut men så stopper/henger den seg og vil ikke lengre. Er det noen mer som jeg må gjøre før jeg kan ta den av??? Dersom jeg får den av vil det "sprette" ut noen fjærer eller noe slikt?? eller er det bare å sette på den nye?????
TommyFF Skrevet April 22, 2012 Skrevet April 22, 2012 hadde samme problem. satt fast i sporet på innsiden av skiven. . akkurat i det jeg holdt på å gi opp så kom den. slo fra baksiden og dro og vendte til den store gullmedaljen til den til slutt kom sørg som sagt for at brekk er av, klassisk feil
Mikael-B Skrevet April 22, 2012 Skrevet April 22, 2012 Juster ned spennet på håndbrekksbanda gjennom bolthullet i navet. Det er slitekanten inni trommelen som gjør at den henger igjen på banda. Når du justerer ned spennet, får du akkurat skiva over.
Johnny.fjetland Skrevet April 22, 2012 Forfatter Skrevet April 22, 2012 Juster ned spennet på håndbrekksbanda gjennom bolthullet i navet.Det er slitekanten inni trommelen som gjør at den henger igjen på banda. Når du justerer ned spennet, får du akkurat skiva over. Hei Mikael Jeg kan ikke se noe å justere i bolthullet har prøvd å se etter et tannhjul som vist nok skal være inne der men jeg klarer ikke å se noen ting. har du noen formening om hvor den skruen/tannhjulet er???
Kjell Z3 Skrevet April 22, 2012 Skrevet April 22, 2012 Se på innlegg nr 9 i tråden jeg viser til. Der er bilde av bremsebandet og du ser tannhjulet. http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=82648
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå