Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

For en del år siden kjøpte jeg disse felgene, men har ikke sett noen like verken før eller etter! Så jeg vet i grunn ikke hva de heter, noe som irriterer meg litt :P

DSC_0396-1.jpg

(Ikke vasket på disse bildene)

DSC_0386.jpg

DSC_0387.jpg

Ellers står det også "Handpolished " og 8.5x18 ET 8 på de forran 10x18 ET 19 på de bak, på felgsiden likt som skriften dere ser på bildene over.

Skrevet

Det er ikke direkte type 2 dette. Det er en felg som oz hadde tillatelse fra schnitzer å produsere. De er en kryssning mellom Type 1, og den konkave type 2. Det skal stå type og et 4 siffret tall inne i felgen.

Felgene er ganske så sjeldne, og har nok større verdi enn orginale type 1/2 vil jeg si.

Edit; står det delenr O.Z-3109.A på de som er 8,5?

Skrevet

Står det på framfelgene ja, og 3110.A på bakfelgene.

Men det var spennende informasjon, godt at noen sitter inne med slikt! :)

Skrevet

Dette er vel innpress som sitter som hånd i hanske på E31 vil jeg tro? Husker det var en sølvgrå E39 med på fremsiden av bilsport på slutten av 90-tallet med disse felgene. Det var vel en AcS5 3.2 mener jeg. Har bladet i boden et sted.

Sitter som hånd i hanske på 7'ern din iallefall! \:D/

Skrevet

De sitter nok bra på en e31 ja :) Tidligere sto disse på en e34 M5 som han jeg kjøpte felgene av tok i innbytte.

Det var vel i 96 de ble plassert på en låve, helt til jeg kjøpte dem i 2006!

Felgene er forøvrig produsert i 1993.

Synes de passer bra på e32'n.

DSC_1190copy.jpg

e23'n er jeg i grunn litt usikker på! Ha bakhodet at dette bilde er av en ganske så uferdig bil :wink:

DSC_5071.jpg

Skrevet

Som jeg har sagt til folk på Pm, det er jeg litt usikker på! Må da være om jeg finner noen andre felger jeg liker bedre først :)

Skrevet

Felgene er ganske så sjeldne, og har nok større verdi enn orginale type 1/2 vil jeg si.

Går ut fra du mener monoblokk utgavene og ikke de 3 delte Type 1 og 2.

Stilige felger ja, og som nevnt passer de perfekt på e31.

Skrevet

Siden jeg har den 3 delte type 1 selv så vet jeg forskjell på de. Jeg mener selvfølgelig at de er blanding av type 1 og 2 monoblokk.

Type 2 split er det heller ikke oz som har produsert, det er Ronal med dårligere kvalitet.

Jeg har btw et sett med type 1 split til salg..

Skrevet

Siden jeg har den 3 delte type 1 selv så vet jeg forskjell på de. Jeg mener selvfølgelig at de er blanding av type 1 og 2 monoblokk.

Type 2 split er det heller ikke oz som har produsert, det er Ronal med dårligere kvalitet.

Jeg har btw et sett med type 1 split til salg..

Var ikke sånn ment, jeg vet jo at typ 1 og 2 kommer i både monoblokk og splitt.

Det du skrev over kunne jo tolkes slik at disse var så skjeldne at de var mer verdt enn type 1 og 2, inkludert splitt typen, noe jeg mener de ikke vil være.

Hadde 17" type 1 3-delte på min e31 når jeg kjøpte den, men solgte de til www.felgen-garage.de da han skulle ha 800 euro for å pusse de opp.

Der og da regnet jeg med at jeg aldri kom til å bruke de siden jeg kjøpte meg 19" 3-delte Work felger og det var 800 euro ut vinduet.

Nå kan jeg faktisk tenke meg et sett 18" Typ 1, eller Hamman PG1/OZ-Futura.

Men 17" blir for lite, må være 18", 9-9,5" framme og 10,5-11" bak med lavt innpress og feeeeet kant.

Skrevet

Var ikke sånn ment, jeg vet jo at typ 1 og 2 kommer i både monoblokk og splitt.

Det du skrev over kunne jo tolkes slik at disse var så skjeldne at de var mer verdt enn type 1 og 2, inkludert splitt typen, noe jeg mener de ikke vil være.

Hadde 17" type 1 3-delte på min e31 når jeg kjøpte den, men solgte de til http://www.felgen-garage.de da han skulle ha 800 euro for å pusse de opp.

Der og da regnet jeg med at jeg aldri kom til å bruke de siden jeg kjøpte meg 19" 3-delte Work felger og det var 800 euro ut vinduet.

Nå kan jeg faktisk tenke meg et sett 18" Typ 1, eller Hamman PG1/OZ-Futura.

Men 17" blir for lite, må være 18", 9-9,5" framme og 10,5-11" bak med lavt innpress og feeeeet kant.

Da tror jeg du skal sjekke tråden min. 9,5 og 11x18 et 13 og 18

viewtopic.php?f=18&t=222996

Edit; budet er på 30000..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...