SST Skrevet April 23, 2012 Skrevet April 23, 2012 Ble litt klønete forklart emne, men det har seg slik at rattet i bilen "lever sitt eget liv" og følger dumper og ujevnheter i veien. Når man holde i rattet må man liksom holde igjen, ellers styrer den dit spor/dumper tar den. Jeg mistenkte at det var de gåene foringene i bærearmene som var problemet, men selv etter å ha byttet disse (Powerflex) så er den like ille. Sporer også voldsomt. Det som er gjort i det siste er nye dempere, fjører og disse foringene i bakkant av bærearm. Er det andre ting som bør byttes i forstilling som kan utbedre problemet? Er et smått helvete å kjøre bilen slik den er nå. Tør nesten ikke slippe fruen ut å kjøre så lenge den er sånn. Takker for alle tips
rekorden Skrevet April 23, 2012 Skrevet April 23, 2012 Har du tatt 4-hjulskontroll etter at du byttet foringene? Hvis ikke så ville jeg gjort det aller først.
gullsakar Skrevet April 23, 2012 Skrevet April 23, 2012 du kan jo prøve å bytte stabilisatorstaget og endeleddene.. jeg byttet nettopp dette og føler bilen sporer mindre.. men nå var det endel slakk i mine foringer pluss at staget var rustent der foringene går rundt.. jeg byttet alt på bildet men kan være nok med foringene(nr. 2) du ser fort om det er slakk hvis du legger deg under å ser..
gullsakar Skrevet April 23, 2012 Skrevet April 23, 2012 henger meg også på rekorden ang 4 hjulskontroll.. det er et must hvis du har bytta bakre foringer på bærearm..
SST Skrevet April 23, 2012 Forfatter Skrevet April 23, 2012 Da det ble byttet foringer la jeg merke til at stabstag og foringer så nytt ut. Dette ble tydeligvis gjort rett før jeg overtok bilen. Spørs om jeg skal satse på en 4 hjulskontroll. Dette må jeg uansett få gjort for å få H&R fjørene i vognkortet. Takk for tipset, folkens Var ikke klar over nødvendigheten av kontroll etter bytte av disse foringene.
SST Skrevet April 24, 2012 Forfatter Skrevet April 24, 2012 Ang. dekk så sitter det på noen skikkelig pling plong- greier. Slitt på innsiden er de også. Dette har helt sikkert mye av årsaken til sporingen, men tror ikke det forklarer de merkelige utslagene i rattet. By the way, nye dekk bestilles i disse dager UTEN fiskebeinmønster
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå