mcfire Skrevet April 25, 2012 Skrevet April 25, 2012 Kom på under kjøring her i går. Var like etterpå innom en bensinstasjon for å kjøpe noe og da var lampene av når jeg startet opp... for å komme på igjen etter en liten stund. Sensor som er gåen et sted? Kan det være noe skitt som gjør at det blir slik, at det mulig kan hjelpe med en bilvask? Jeg vil tro jeg må bytte sensor. Men det har jeg aldri gjort før. Hvordan gjør jeg det? Og er det en liten operasjon som kanskje ikke koster allverdens på et verksted?
SpeedyIda Skrevet April 25, 2012 Skrevet April 25, 2012 Det første du må gjøre er å ta en diagnose. Da får du vite hvilket hjul det må skiftes på. Du har 4 sensorer, en til hvert hjul. For en verkstedtime som er vanlig på skifte av sensor så må du vel ut med alt fra 700 til 1000 kr avhengig av verksted pluss deler. Det er mange kroner spart på å gjøre jobben selv med andre ord, eller sette bort jobben til noen som kan det. Sensorene kan sitte noe helt jævlig og da blir det fort dyrt å ha den på verksted, vil også anta at de fleste verksted har en fastpris på diagnose som kommer utenpå skifte av sensor.
mudbug Skrevet April 25, 2012 Skrevet April 25, 2012 sensoren på foransakse er lett. Men på baksaksen er lett å knekke slik at hele sensoren sitter fast. Her en en liten DIY. Det hjelper med å brekke ut sensoren ved navet. viewtopic.php?f=1&t=222565&p=2362985#p2362985
killarinc Skrevet April 25, 2012 Skrevet April 25, 2012 Diagnose først også bestille ny sensor. Har ny med grått stikk liggende. Vis ikke kan du bestille fra ebay... billigere en orginalt for og si det sånn. Kan også ta diagnose for deg vis du ikke bor så langt unna
broderaron Skrevet April 25, 2012 Skrevet April 25, 2012 Har akkurat byttet sensor fremme på min. Bestilte en ny sensor på ebay til 180 kroner. Det gikk som det måtte gå, abs'en jobber febrilsk hver gang jeg bremser og etter en stund kommer varsel lysene på igjen (er borte hver gang jeg starter bilen). Med andre ord styr unna de billigste.
Mikael-B Skrevet April 25, 2012 Skrevet April 25, 2012 Når det gjelder ABS-sensor, kamakselsensor og veivakselsensor er det kun original sensor som gjelder Kan godt hende de fungerer 3 - 4 måneder, men går som til helve... da. Har for morro skyld kjøpte ABS sensorer fra Ebay og Koed for å måle litt rundt. Originalt skal de måle mellom 1 - 4,5 K Ohm. Alle jeg målte havna på målinger mellom 10 til 300 Mega Ohm...
killarinc Skrevet April 25, 2012 Skrevet April 25, 2012 Spørs jo hvilke type sensor det er snakk om da. Er den induktiv vil du aldri få en riktig måling selv om sensoren gjør jobben sin.
mcfire Skrevet April 25, 2012 Forfatter Skrevet April 25, 2012 Diagnose først også bestille ny sensor. Har ny med grått stikk liggende. Vis ikke kan du bestille fra ebay... billigere en orginalt for og si det sånn. Kan også ta diagnose for deg vis du ikke bor så langt unna Bor på Ski Østlandet. Føler meg fremmed når dere drevne BMW folk nevner diagnose. Hva innebærer det? Har dere apparatur til å diagnostisere feil ved bilen? Slik å forstå? Beklager jeg fremstår dum Jeg betaler gjerne noen kroner om noen kan diagnotisere min bil. Men har ingen mulighet for løftebukk her jeg bor. Må kjøre den til noen i nærområdet. Tusen takk til alle som har kommet med råd forresten
mcfire Skrevet April 25, 2012 Forfatter Skrevet April 25, 2012 Herregud så uviten jeg føler meg. Trodde jeg kunne litt om BMW jeg
Bimmerfører Skrevet April 26, 2012 Skrevet April 26, 2012 Diagnose først også bestille ny sensor. Har ny med grått stikk liggende. Vis ikke kan du bestille fra ebay... billigere en orginalt for og si det sånn. Kan også ta diagnose for deg vis du ikke bor så langt unna Bor på Ski Østlandet. Føler meg fremmed når dere drevne BMW folk nevner diagnose. Hva innebærer det? Har dere apparatur til å diagnostisere feil ved bilen? Slik å forstå? Beklager jeg fremstår dum Jeg betaler gjerne noen kroner om noen kan diagnotisere min bil. Men har ingen mulighet for løftebukk her jeg bor. Må kjøre den til noen i nærområdet. Tusen takk til alle som har kommet med råd forresten Har diagnoseutstyr og jobber ved Drømtorp, send meg en pm hvis du ønsker å gjøre en avtale om diagnose.
Mikael-B Skrevet April 26, 2012 Skrevet April 26, 2012 Spørs jo hvilke type sensor det er snakk om da. Er den induktiv vil du aldri få en riktig måling selv om sensoren gjør jobben sin. Der tar du feil. Er den induktiv (som ABS, veivaksel og kamaksel sensor er på E39), så skal den alltid måle mellom 1 til ~5 K Ohm. (Egentlig 800 til 1000 Ohm). Måler du 0 Ohm er det kortslutning. Måler du M Ohm (mega) er det en åpen krets. AC spenningen kan kontrolleres ved måling på tvers av pinnene og rotering av hjulet.
520Msport Skrevet April 26, 2012 Skrevet April 26, 2012 Hadde samme feil.... Sjekk bremsevæskenivå først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå