AlXz Skrevet April 25, 2012 Share Skrevet April 25, 2012 E36 m3 motor som har blitt skadet. Noen som har noe formening om hva som har skjedd her og hva som er ødelagt ? Er det noe poeng i å reparere dette? Evt noe ca pris antydning deler vil komme på? Er vel bedre å kjøpe en "ny" brukt motor og sette inn, for å selge denne i deler ? Hva er denne motoren / deler verdt? =) Takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36M3 Skrevet April 25, 2012 Share Skrevet April 25, 2012 Skjedde samme med min gamle m3. Der ble ventilsetene slitt, og chimsinga for "høy" så den spratt ut av "pusheren" og slo hull i kamhuset som på din. jeg fikk kamhuset sveiset, satt inn nye ventilseter og chimset om. kom vel på rundt 5000 om jeg ikke husker feil. Jeg mener det er verdt å sjekke litt priser på hva du kan få det for. prøve selv å selge motoren i deler, men fikk utrolig dårlige bud iforhold til hva denne motoren er verdt når den går. Håper det var noe til hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim_M5 Skrevet April 26, 2012 Share Skrevet April 26, 2012 Kan tyde på at det har vært ventilflyt, da kan shimset hoppe ut av trykkeren. Har hendt på flere S38 det der, men første s50'n jeg har sett det på. Får bare håpe at ikke ventilen har kræsja med stempelet, det hendte på s38'n til en kompis. Shimset la seg nok på kanten av trykkeren, og resultatet var knekkt ventil, hull i stempelet og sprekk i blokka.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet April 26, 2012 Share Skrevet April 26, 2012 Du må nok uansett ta av toppen for å inspisere stempel og sylindervegger/blokk. En sånn skade som det her kan godt medføre det Joachim_M5 sier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim_M5 Skrevet April 26, 2012 Share Skrevet April 26, 2012 Eller ta en lekkasjetest og eventuellt kjør inn et inspeksjonskamera gjennom plugghullet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet April 26, 2012 Forfatter Share Skrevet April 26, 2012 Blir vel fort dyrt å reparere det her.. Ny toppaking, strekkbolter, få noen til å sveise, om det er mulig ?? Og om de knekte delene finnes.. Greiere å kjøpe en motor og heller selge litt deler som er hele? Var et hakk i kammen også som bilde viser. Får vel ta av toppen å se.. Takker folkens Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå