Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei! har en e36 318i jeg nettop har bytta motor i, har bytta hjerne i tillegg i frykt for at den var grunnen til at den gamle motoren gikk mager pga den. men uansett til spørsmålet, jeg aner ikke hvilket relée som er til bensinpumpa, snakka med en fyr som skal ha peiling, og han sier det er det oransje releet i sikringsboksen, det er tre av dem og jeg har bytta ut alle med de jeg fant fram fra bilen jeg fikk motoren utifra, er det noe som kan sperre strømmen til pumpa? for har sjekka alt og gjort alt som falt meg inn, er det en nødstopper som kutter strømmen til pumpa hvis bilen får et trøkk som i en kolisjon, den skal ha fått strøm til nå og har akkurat bytta pumpa da den var defekt uansett, men det jeg lurer på er om det er noe jeg har oversett som egentlig er ganske lett å fikse... har ikke noe utslag på multimeter da jeg skrur på tenninga eller kjører den på starteren så det er ett eller annet som ikke vil at jeg skal ha strøm til pumpa, hva kan det være?

Skrevet

Bensinpumpa styres jo av ECU'en, og den mottar signaler fra flere sensorer. Disse er: luftmassemåler, gasspjeldsensor, temperatursensor kjølevann, lufttemperaturføler i innsugsmanifoil, veivsensor, kamsensor og oksygensensor i eksos. Kan desverre ikke hjelpe deg, men nå kan du ihvertfall vite litt om hvor du skal lete;-) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...