SpeedyIda Skrevet April 28, 2012 Share Skrevet April 28, 2012 E39 525tds 98mod Historie: Fikk feil på ABS venstre bak, skiftet denne. I samme slengen ble det skiftet bremserør bak, fra skjøt midt under bilen og bakover til begge hjul pga rust. Alt i orden i ca 5 min før jeg får feil på ABS høyre foran, dette resulterte i at så lenge abs lampen var slukket (soim om alt var i orden) så pulserte bremsene uansett hastighet. Når lampen kom på og indikerte feil ved abs systemet så sluttet bremsene helt å pulsere. Automatkassen ville heller ikke gire da den gikk i nødmodus pga av abs sensoren som var gåen. Dette da den ikke skal gire ved sving, og en defekt abs sensor kunne ikke fortelle om bilen svingte eller ei. Jeg skiftet så denne, og automaten girer igjen slik den skal i alle gir. Abs lamper er borte. Problemet er dog at jeg fortsatt har pulseringer fra 30 km/t og ned. Ikke ved høyere hastighet, da fungerer bremsene slik de skal. Jeg var i dag oppe i garasjen igjen, slettet alle feilkoder, luftet alle bremser, sjekket nivået for bremseveske. Fortsatt har jeg samme problem med pulsering fra 30 km/t og ned. Noen som har noen råd til feilsøking, eller rett og slett vet hva dette er for noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mornet Skrevet April 29, 2012 Share Skrevet April 29, 2012 Har samme symptomer på min. Ned mot stillestående slår plutselig abs-systemet inn og jeg får en kort pulsering før bilen stopper helt. Dette er ikke hver gang. Ingen varsellamper lyser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedyIda Skrevet April 29, 2012 Forfatter Share Skrevet April 29, 2012 opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
killarinc Skrevet April 29, 2012 Share Skrevet April 29, 2012 Møkk inne ved lageret? Ene sensoren min reagerte ikke og vasket med wd40 inni hullet der sensoren er og vips så registrerte den igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedyIda Skrevet April 29, 2012 Forfatter Share Skrevet April 29, 2012 nå er ikke problemet at sensoren ikke leser lengre. Men at bremsene pulserer ved 30 km/t og ned. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedyIda Skrevet Mai 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2012 Prøver igjen å løfte denne for å se om det finnes noen der ute som har en teori til meg. Min personlige teori er desverre ABS styreenhet. Men la med litt historie om hva som har skjedd da jeg håper at det kan være noe billigere som gjør dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpinaV8 Skrevet Mai 2, 2012 Share Skrevet Mai 2, 2012 Prøver igjen å løfte denne for å se om det finnes noen der ute som har en teori til meg.Min personlige teori er desverre ABS styreenhet. Men la med litt historie om hva som har skjedd da jeg håper at det kan være noe billigere som gjør dette. Luft i systemet. Kan være det har kommet luft inn i ABS systemet (DIS skal benyttes ved utluftning). Rant det tomt med bremseveske når du holdt på ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedyIda Skrevet Mai 3, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 3, 2012 Har tenkt tanken selv på luft i bremsesystemet. Det kommer dog kun ren væske fra alle 4 luftenipler nå. Rant heller ikke tomt for væske da jeg hele tiden passet på å etterfylle. Beklager spørsmålet, men hva er DIS? Var forøvrig inne på GS for en utvidet diagnose for å se om de fant noe jeg ikke kunne finne med carsoft. De får opp samme feil som meg og skiftet derfor et rele og mener at siden problemet fortsatt er der etter skifte av sensor og rele så kunne det bare være hjullager. Men jeg vet ikke helt om jeg kjøper denne. Blir nok dog å skifte lager for å se hva som skjer hvis det ikke hjelper å lufte bremsene mer. Skal prøve dette selv om jeg da synes det er rart at jeg går fra pulsering i alle hastigheter og ned til pulseringer fra 30km/t og ned etter å ha skiftet sensor høyre foran. Skjønner ikke hvorfor det da skal kunne være pga luft i systemet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpinaV8 Skrevet Mai 3, 2012 Share Skrevet Mai 3, 2012 Beklager spørsmålet, men hva er DIS? DIS er betegnelsen på BMW's diagnoseutstyr. Dette skal ifølge BMW benyttes når en lufter bremsene, da DIS sender signaler til ABS om å åpne/stenge ventiler slik at det ikke samles luft inne i selve ABS enheten. Legger ved et utdrag fra TIS (Teknisk info) som forklarer nærmere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå