VassFEITEN Skrevet April 29, 2012 Skrevet April 29, 2012 Heisann Jeg hadde en fæl lyd fra høyre hjul bak på min e36 sedan. Bremseskivene var utrolig varme, til og med felgen var varm. Jeg så for meg at lageret var ødelagt, men når jeg tok av bremseskiven datt det ut tre deler, som trolig har vert festet på den delen som jeg ikke vet hva er, se bilde. Jeg har delebil, og tenkte å flytte "denne delen" over, men vet ikke hvordan det skal utføres. Bilder: Sånn så det ut når jeg fikk av bremseskiven, det er denne delen som henger skjevt her jeg lurer på hva er: Disse smådelene datt ut når skiven ble tatt av: Hva tror dere har skjedd her? Og hvordan kan jeg fikse opp i dette, hvordan kan dette her tas av og monteres på nå? (fra delebilen) Takker for svar
RogE36R Skrevet April 29, 2012 Skrevet April 29, 2012 Den ene er jo den som holder bremsebåndet på plass ooog den andre ser litt ut som den som fester håndbrekkwire
OLEZZ Skrevet April 29, 2012 Skrevet April 29, 2012 Det er nok skruen og fjæra som holder brekkskoene. Du bør kjøpe deg et monteringssett til brekksko begge sider. Hvis du ser på midten av de båndene der gjennom en av bolthullene så ser du et hull som disse skal festes i. Du dytter de bare igjennom skoene og skjoldet, så vrir du 90 grader. Litt vanskelig å forklare, men du ser det nok mens du holder på. Jeg ville også smurt opp alle bevegelser ettersom bremsen tydeligvis har hengt på.
VassFEITEN Skrevet April 29, 2012 Forfatter Skrevet April 29, 2012 Okei, takk for svar Jeg får bestille slikt sett. Hva skjer dersom jeg tar av disse skive greiene på ene siden og kjøre kun med en?
VassFEITEN Skrevet April 30, 2012 Forfatter Skrevet April 30, 2012 Ok, har håndbrekket ingen innvirkning på de hydrauliske bremsene (bremseklossene) ?
baremats91 Skrevet April 30, 2012 Skrevet April 30, 2012 nei. men sjekk bremseskjoldet ditt, er en grunn til at det har løsnet, og det er sikkert pga det ovale hullet i bremseskjoldet har rustet så festeskruen til bremsebåndet ikke får festet seg. da må du også skifte det skjoldet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå