SBakkeN Skrevet April 29, 2012 Skrevet April 29, 2012 Har nå startet på bilen min som er en orginal 316( m40b16) Har vært en del rust på bilen, men mye av det har jeg fjernet. Motor har jeg fått tak i m20b20, som skal bygges om til 2,5 eller 2,7 med turbo etterhvert. Er også senkesett av ukjent type på bilen. Har fått på bredde skjermer bak, mangler og sparklegge så det blir bra. Har også fått montert bøttestoler og 4punkt seler, kastet ut baksete. Nye lykter, sotet alle rutene. Bilder kommer så fort jeg kommer hjem, bor 7 mil fra verkstedet
Pedi Skrevet April 29, 2012 Skrevet April 29, 2012 Ville skrinlagt den planen om å bygge om en M20 b20 til b25 eller b27. Lettere å skifte hele motoren ut med en som allerede er b25/27. Skal du borre å styre på med en b20, så er det bortkasta peng. Just my .02
SBakkeN Skrevet April 29, 2012 Forfatter Skrevet April 29, 2012 Er det ikke sånn at det er samme blokk på de motorene da?
BrilleBjørn Skrevet April 29, 2012 Skrevet April 29, 2012 B20 har 80mm borring og 66mm slag, B25 har 84borring og 75mm slag. Så hvis du skal få 2,5l ut av den blokka, så må du borre den opp. Gjør som Pedi sier, få tak i en B25-blokk.
SBakkeN Skrevet April 29, 2012 Forfatter Skrevet April 29, 2012 Ok:) da blir jeg nok og kjøre med m20b20 i starten, også oppgraderer jeg etterhvert:)
Anbefalte innlegg