HompaLompa Skrevet Mai 1, 2012 Skrevet Mai 1, 2012 Litt informasjon om motorene. Motor nr. 1 Fra e34 Manuell. KM stand ca 245-250 000 Sittet i min gamle e34, men har nå fått andre planer for bilen. Bruker svært lite olje, men alt etter bruken selvfølgelig. Svetter litt fra deksel til registerkjede, men det er ikke mye. Motoren går bra til å være en 2l, uten tikking eller andre ulyder. Enste feilen som jeg vet om er tomgangsregulator begynte å jukse uka før jeg tok den ut. Byttet olje+filter på vær 5000km. Ny toppdekselpakning og tennplugger for ca 3måneder siden. Motoren er komplett utenom motorfester, da jeg måtte bruke opp igjen de på mitt nye prosjekt. Motor nr. 2 Fra e34 Manuell. Noe jeg har byttet til meg for 1 år siden. Denne ser dønn strøken ut. ingen oljelekkasjer eller slitasjer på deksler eller noe! Hadde jeg hatt plass ville jeg aldri solgt denne. Forige eier skulle sette den i en bil som var under restaurering, men ga opp hele prosjektet da karroseriet var ihjæl rustet. Han hadde selv kjøpt den for 12 000 den gangen. Den står med ny olje og filter, og har helt litt olje nedi sylinderene å dratt den rundt en gang iblandt. Denne motoren er noe mer mangelfull. Mangler ledningsnett, coiler, dynamo, starter og viftereim. Selger kun samlet, så du har sjangsen til å sette sammen motor helt komplett. Pris 4000,- ferdig prutet. Motorene står litt nord for lillehammer.
HompaLompa Skrevet Mai 3, 2012 Forfatter Skrevet Mai 3, 2012 Bump! Har også liggende ei Getrag kasse til M50B25 som kan følge med ved hurtig avgjørelse.. 2 gir ikke helt i orden, da den går i fri når man "pumper" gassen i det giret. Ellers er den i tipp topp stand.
HompaLompa Skrevet Juni 2, 2012 Forfatter Skrevet Juni 2, 2012 Har skaffet ledningsnett som følger med, så nå er det ingen mangler mere. Løp og kjøp!
pitbullblondie Skrevet Juni 5, 2012 Skrevet Juni 5, 2012 Hvordan er det å sette en av disse motorene i en E34 med automatkasse? Må det endres mye? Var på veg hjem fra EU i dag, stolt som en hane, og så skar motor'n min seg på veg hjem... Legger til at original-motoren er en m20 b20.
HompaLompa Skrevet Juni 6, 2012 Forfatter Skrevet Juni 6, 2012 Usikker, men hvorfor ikke bare bygge om til manuell? Har alt du trenger til ombygging, utenom pedalsett og girkasse..
pitbullblondie Skrevet Juni 6, 2012 Skrevet Juni 6, 2012 Vil ikke ha manuell.. Har kjøpt en 525 med automatkasse, så får motorbytte vente til jeg finner en motor som passer den kassa jeg har
HompaLompa Skrevet Juni 9, 2012 Forfatter Skrevet Juni 9, 2012 Vil ikke ha manuell.. Har kjøpt en 525 med automatkasse, så får motorbytte vente til jeg finner en motor som passer den kassa jeg har Du sparer deg for mye ekstra arbeid da, så ser den!
bmw520 Skrevet Juni 27, 2012 Skrevet Juni 27, 2012 Vil ikke ha manuell.. Har kjøpt en 525 med automatkasse, så får motorbytte vente til jeg finner en motor som passer den kassa jeg har Må bare komentere den her, automatkassene til bmw er no dritt bare så det er sagt, spesielt elektronikken. og ikke er den no spesielt snill på forbruket heller. bare så dette er sagt. greit med automat, bare det ikke er bmw automat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå