blckwtr Skrevet Mai 2, 2012 Share Skrevet Mai 2, 2012 Hei, jeg har et spørsmål angående felg og dekk kombinasjon til E61 530xd touring... Kan man ha forskjellig dekkdimensjon foran og bak så lenge man har samme rullediameter? Eksempelvis; 8,5 og 9,5 tommer felg på 19" i kombinasjon med 235/35/19 og 265/30/19 eventuelt 245/35/19 og 275/30/19 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Mai 2, 2012 Share Skrevet Mai 2, 2012 Tror du finner svaret ditt her http://www.dekkimportorene.no/dekkdimisjoner.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blckwtr Skrevet Mai 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2012 Hmmm... Alternative dekkdimensjoner er listet her ( http://www.automobile-catalog.com/tire/ ... uring.html ) men vet ikke om det er dette som er hentet fra TÜV papirene fra fabrikken... Ser at det er noe som ikke helt stemmer med kombinasjonen felg + dekk; --- 235/35/19 gir differanse på -1,5% på omkretsen --- 265/30/19 er ikke listet her, mens 265/35/19 er listet med en differanse på +2,1% Videre; --- 245/35/19 gir differanse på -0,5% --- 275/30/19 gir differanse på -1,4% Både 265 og 275 gir et advarsel om "Wide tire!", uten at jeg helt vet hva dette vil si siden dimensjonene står listet... Hva gjelder videre regler, så er jeg mer opptatt av at dekkene skal være av god kvalitet siden jeg har en nokså dyr bil, sikkerhet og komfort er viktig i tillegg til et godt utseende, så om jeg avviker fra regelverket litt får det så være... I utgangspunktet så ønsker jeg å vite om det finnes noen som har erfaringer fra E60 / 61 og disse kombinasjonene som listet her. Minner om at (som overskriften sier) dette er en xDrive... Derfor er det jo også greit å vite hvor mye differanse fordelingskassen tåler... Ut fra det jeg kan lese så vil sistnevnte kombinasjon være bedre hva gjelder rulleomkrets... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå