engern Skrevet Mai 2, 2012 Skrevet Mai 2, 2012 Var på verksted for å ta 4-hjulskontroll i dag,men fikk beskjed om at ytre endeledd foran på begge sider burde byttes først. Så da skal jeg snart bestille de. Men før jeg bestiller så tenkte jeg at det kunne være greit å høre her om det er noe mer typiske "slitedeler" i forstilling\bakstilling som kan være lurt og bytte i samme omgang. Er det noe som kan lønne seg å bytte først som sist før 4-hjulskontroll?
joakimh Skrevet Mai 2, 2012 Skrevet Mai 2, 2012 jeg ville også byttet indre endeledd når jeg var først i gang. for det kan være et sant helvi.... å få av ytre endeledd mens indre endeledd går glatt av pga den ligger og har fett på seg. men da trenger du en stor rørtang eller en stor fastnøkel/skiftenøkel. eneste plusset med å kun ta av ytre endeledd er at da kan du måle lengden før du tar det av + telle omdreiningene og da trenger du ikkje og justere spissingen etterpå vis du har vert nøye nok og spissingen var bra fra før av.
Joher Skrevet Mai 2, 2012 Skrevet Mai 2, 2012 Bytt indre endeledd samtidig Kjøper du på ebay får du det for nesten ingenting.
baremats91 Skrevet Mai 2, 2012 Skrevet Mai 2, 2012 som sagt over her, indre endeledd, kan være greit å ta med casterforingene foran om dem begynner å bli dårlige, også kan det være smart å skifte bolten med mutter og eksenterskive til camberjusteringa bak, de sitter som regel alltid fast i bærekula og blir ødelagt
engern Skrevet Mai 2, 2012 Forfatter Skrevet Mai 2, 2012 Takker for svar! Da har jeg en liten liste over hva jeg bør bestille. Edit: Noen som har delenr eller link til delene jeg trenger? Kikker rundt på koed nå men finner ingen av delene nevnt i tråden her. Fant ytre endeledd bare der.
joakimh Skrevet Mai 2, 2012 Skrevet Mai 2, 2012 Takker for svar! Da har jeg en liten liste over hva jeg bør bestille.Edit: Noen som har delenr eller link til delene jeg trenger? Kikker rundt på koed nå men finner ingen av delene nevnt i tråden her. Fant ytre endeledd bare der. det skal ligge under "---> E36 ----> Nye deler ----> Understellsdeler, standard" på koed btw det finnes en for servo og en for uten. og neste gang så finner du bare dele nr på realoem Delenr her Edit: så ikke at du hadde kun funnet ytre ledd på koed men prøv og søke på delenr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå