Gå til innhold

Bmw e39 520 koker, byttet vasspumpe,radiator og termostat...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har som sagt en e39 520.. Den driver å koker, har byttet vasspumpe, termostat og radiator og den koker enda, det som skjer er at starter den opp.. Lar den stå å gå til driftsstemperatur, da er det null varme i varmeapparat, men vis jeg begynder å kjøre, kommer det varme, men kjører i 3-4 minutt så koker den.. Samme uansett.. Den koker aldri mens man holder på å lufte, vis den står veldig lenge på tomgang kan den koke... De har skjedd.. Og har luftet skikkelig, men kan gjerne ta imot tips om å lufte skikkeli! Noen som har tips? Jeg er tom for ideer:p Edit: tror jeg har luftet skikkeli!

Skrevet

Velkommen til Bimmers.

Sjekk om du har vann i oljen. den vil da være grå.

Kjør innom et verksted å få målt CO i kjøleveska.

Begge disse indikerer sprekk i topp/pakning.

Du har også en søkefunksjon på siden din.

Dette er det skrevet veldig mye om slik at det er lett å lese seg fram til det meste.

Eksempel er et søk på "sprekk topp"

145 treff

search.php?keywords=sprekk+topp&terms=all&author=&fid%5B%5D=1&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=topics&st=0&ch=300&t=0&submit=S%C3%B8k

Skrevet

Er ikke vann i oljen, bilen ryker ikke noe blått heller så, har søkt en del.. Men de fleste kommer fram til at det er en av de 3 tingene jeg allerede har byttet.. Men kan dette ha noe med den vannventilen å gjør eller?

Takk for velkomsten:-)

Skrevet

Her er noen luftetips:

Hvis du fyller slangen som går inn til termostathuset med frostveske før du begynner å lufte er det litt lettere.

Kan også skru ut luftepluggen på termostathuset og fylle fullt her før du begynner.

Så starter du bilen og lar den gå seg skikkelig varm mens du etterfyller i ekspansjonstanken.

Det tar ganske lang tid før termostaten åpner når bilen bare står på tomgang så vær tålmodig.

Når du er sikker på at all luft er ute skrur du igjen lufteniplene og lokket,og ikke åpne de igjen når bilen er varm.

Skrevet

Sjekk den elektriske sirkulasjonspumpen til varmeapparatet. Har vært borti at den har vært synderen på 2stk 520i. Du tenker sikkert hæ, det gjorde jeg og..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...