koll Skrevet Mai 3, 2012 Skrevet Mai 3, 2012 Skal til med å skifte fjærer foran på min e34. Må man da av med hele demperen? mener å ha lest en plass at man kun trenger å løsne i toppen.
hao Skrevet Mai 3, 2012 Skrevet Mai 3, 2012 Under demperen(nedenifra) er det 3 skruer som du tar ut i tillegg til toppen. Demperen vil da være delvis løs men henge i bremseslanger (pass på så du ikke ødelegger disse.) Husk å jekke opp bilen på begge sider samtidig så du slipper å jobbe mot stabilisatorstaget
S.Hafsmo Skrevet Mai 3, 2012 Skrevet Mai 3, 2012 Bruker bare å skru av stabstaget (jekke opp fjærbeinet for å få det løs). Man må vel ikke ta av demper fremme? Bak må man vel det, men det er bare en bolt (som sitter noe skammelig).
koll Skrevet September 27, 2012 Forfatter Skrevet September 27, 2012 Litt sen med å svare. Men har jeg forstått det rett at man altså ikke trenger å løsne demperen under, kun i toppen? Skru av stabstaket, så fjærbenet kan senkes. Komprimerer fjæren og ta den opp over demperen?
hao Skrevet September 28, 2012 Skrevet September 28, 2012 Litt sen med å svare. Men har jeg forstått det rett at man altså ikke trenger å løsne demperen under, kun i toppen? Skru av stabstaket, så fjærbenet kan senkes. Komprimerer fjæren og ta den opp over demperen? Ikke trenger, er riktig det, men etter å ha gjort det flere ganger syns jeg det ble enklest å ta løs dempertårn under. Du har spurt før og fått svar før
koll Skrevet September 28, 2012 Forfatter Skrevet September 28, 2012 Ja helt klar over at jeg har spurt før, og har fått svar før. Men ellers takk for påminnelsen. Fikk dog to noe forskjellige svar, og kunne bare tenke meg noe konkret å gå etter mtp. at dette blir første gang. Men takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå