morten325i Skrevet Mai 3, 2012 Skrevet Mai 3, 2012 hei.... har kjøpt meg en e34 m5 med s38b36 motor.. vakum pumpen er ikke sottet på...hn sa jeg måtte montere den.. har prøvd å sette den på men skjønner ikke helt korsen slangene skal stå å en ene ennveisventilen.. greier ikke å finne noen årntliege bilder utta dette heller.. korsen misjon har denne pompen?? motoren fusker litt på lavt turtall å nøkker nor jeg kjørter sakte... kan det ha noe med den pompen å gjøre? står en ganske stor åpent filter på den..kan ikje ha noe med d og gjøre? vore fint med noen svar:) morten holm her
morten325i Skrevet Mai 3, 2012 Forfatter Skrevet Mai 3, 2012 luftpompe u/magnetkopling som det heter på gs..
///MPower Skrevet Mai 3, 2012 Skrevet Mai 3, 2012 luftpumpen trenger du ikke egentlig, eg tok den vekk og plugget gummislangen som den er koblet i. ang fjusking og åpent filter. har du skrudd av den føleren som er i luftfilterboksen og koblet den på igjen på kontakten? kan bare stripse den fast i motorrommet e.l. glemte selv og koble den på igjen en gang og da var den litt ujevn/fusket på tomgang.
morten325i Skrevet Mai 3, 2012 Forfatter Skrevet Mai 3, 2012 oki d var jo bra d ja ser den ene slangen kommer fra en sån svar luftfilter/olje boks oppi motor romme..den slangen du mener?? eller den som kommer ned fra eksosn?? d kommer jo ned en sån slange med muttern helt nede som man skal montere et sån filter eller en sån ventil.. som heite BACKVENTIL på gs.. oki d har æ faktisk ikje sett etter om den e montert skal se i morgen om den er der men hva gjør egentli den luft pumpen?
Olelink Skrevet Mai 4, 2012 Skrevet Mai 4, 2012 Luftpumpen pumper frisk luft inn i eksos portene ( dyser i eksosmanifolden som peker inn mot eksos strømmen ut fra toppen ) for å øke eksos temperaturen så catalysatorene varmes opp raskere Brukes bare når motor / eksos er kald og i noen få minutter inntil catalysatorene når en viss temperatur.
morten325i Skrevet Mai 4, 2012 Forfatter Skrevet Mai 4, 2012 aha:-) skjønna skjønna:-) har fjærna catn på den:-P men ska æ bære blinde den slangen som kommer ned fra manifoilden då?
Olelink Skrevet Mai 5, 2012 Skrevet Mai 5, 2012 Ja, blind av så nært manifolden som mulig og fjern det andre.
morten325i Skrevet Mai 8, 2012 Forfatter Skrevet Mai 8, 2012 takk for hjelpen:-) plages med at den fusker nor den blir varm.. nøkker en del på lavt turttal.. men bra nor man gjer gass.. noe forslag? hvor kan man få kjøp bra eksos til disse som er litt tøff lyd i?
///MPower Skrevet Mai 8, 2012 Skrevet Mai 8, 2012 så du på den føleren eg nevnte? supersprint er grom lyd på disse. her er klipp av min gamle m5 med det på
morten325i Skrevet Mai 9, 2012 Forfatter Skrevet Mai 9, 2012 jupp prøve å se etter følern:-)den sto i filtre så.. ka ikkje være lamdanovn?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå