Gå til innhold

Hjelp: BMW E39 528i rar lyd på tomgang og når jeg snur på ra

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har en problem med min BMW e39 528i 1996mod.

Når jeg starter bilen og står på tomgang hører jeg enslags "whine-sound"

og når jeg vrir på ratte blir det bare værre.

VIDEO: http://www.youtube.com/watch?v=rsTXQVk0F2E&feature=plcp

Helt forferdelig lyd, jeg er ikke sikker på hva som forårsaker dette.

Vannpumpa ble bytta slutten av 2009 og reima og et løpehjul/reimhjul ble bytta vinter 2011, og gjorde ingen forskjell.

servoen fungerer (tror jeg, lett å vri på ratte værtfall) og servo-oljenivået ser ok ut.

Noen som vet hva dette kan være?

Edit: Servo-olje ser helt forferdelig ut! sjekk video

Skrevet

takk for svar.

hmm, kanskje prøve å suge ut alt og ny servolje siden det er billigst enn å bytte ut servopumpe.

Jeg ser at servoholdern er litt smelta (vanlig problem på de e36,e39,e46), er det et tegn på enmåte? Kanskje bytte det hele holdern, tror dere det vil løse problemet?

Skrevet
takk for svar.

hmm, kanskje prøve å suge ut alt og ny servolje siden det er billigst enn å bytte ut servopumpe.

Jeg ser at servoholdern er litt smelta (vanlig problem på de e36,e39,e46), er det et tegn på enmåte? Kanskje bytte det hele holdern, tror dere det vil løse problemet?

er jaffal ikke vanlig at ting smelter i motorrommet hvis du mente det bokstavlig.. vanlig at det renner litt olje ut av luftehullet i lokket av og til..

ellers enig med de over om at lite olje lager viine lyd...

Skrevet

Servoholder har en hull på lokket (overflow greier) og vis det er for mye olje eller oljen en eller ann vis er varm, renner det ut det som er for mye. Dette er årsaken for at det er smeltet.

Skrevet

prøv og smøre litt olje bak reimhjulet på servopumpa lyden vil dempes veldig mye. har samme problem sjøl på 7eren men venter på nye pumpe på grunn av lagerene i pumpa har tatt kvelden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...