littlep Skrevet Mai 4, 2012 Skrevet Mai 4, 2012 Hei, jeg trenger nye sommer dekk til min 118D med orginale 18" M-sport felger. Bakdekkene på 245-bredde er ikke noe problem, men ser at det er begrenset med utvalg til dekkene foran som er på 215. Jeg vurderer å gå opp til 225 siden det er mye mer å velge i. Noen som har erfaringer med 225 foran med disse felgene? Eller noen som har anbefalinger/erfaringer på dekk for min felgpakke? Ønsker ikke runflat. Har sett på Pirelli P Zero og Continental SportContact 2. Petter
LiveFree Skrevet Mai 4, 2012 Skrevet Mai 4, 2012 Jeg har 225/40 18" på alle hjulene jeg bruker foran. Det er ingen problem på 8" felg! Jeg har subbet en gang når jeg kjører med 8,5", ET35 og m-sportsenk. Felgene stikker da litt på utsiden av skjermen og demperne er litt myke, men da kjørte jeg litt fort og traff en dump i veien. Det ser bedre ut med 215/45 eller 40 18", men igjen noe vanskeligere å få tak i. Skal du senke mer må du ha stivere dempere, noe jeg skal.. Filmen av bilen min med mine 8,5x18" felger med 225/40 18" dekk
littlep Skrevet Mai 4, 2012 Forfatter Skrevet Mai 4, 2012 Takker for svar. Hvordan er kjøreegenskapene med 225 mot 215 på 7,5" felger foran? Noen som har dekkmerker/typer å anbefale for morsomme kjøreegenskaper?
LiveFree Skrevet Mai 4, 2012 Skrevet Mai 4, 2012 Jeg har aldri hatt 215 på 7,5" på 1'ern, men når jeg hadde Mercedes hadde jeg den størrelsen på vinterhjulene, det var behagelig. Ellers er det fint å kjøre med 225 på 1'ern, det sporer selvfølgelig noe mer enn 205 som det skal være originalt, men fortsatt god kjørekomfort. Tror ikke du vil merke så stor forskjell på 225 og 215 Du kan forøvrig gå opp til 255 bak, har det på M-felgene mine nå. Men med anlegg og svære folk baki kan det ta litt tak i innerskjermen i veldig brå svinger. Jeg kjører med Nexen N3000 dekkene på det ene hjulsettet mitt, de er gode å kjøre med til den prisen. Ellers har jeg Brigdestone Potenza på det andre hjulsettet. Gode dekk dette også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå