Volim Skrevet Mai 4, 2012 Share Skrevet Mai 4, 2012 Heisan Har bytta motor i min 92mod 320i e36, med M50B25 fra en 90mod 525iA e34, og bygd om til manuell kasse. Har fått motoren i bilen, kobla til alt på ledningsnett, men får ikke start. Eneste som skjer når jeg vrir om tenninga er et klikk fra startern, har sjekka at den fungerer med å tvangskjøre den. Håper noen der ute har noen gode tips ang mitt problem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Mai 4, 2012 Share Skrevet Mai 4, 2012 Har du lasket ledningen med signal fra girvelger om Park/Nøytral ? DME sjekker på automat biler om du har girvelgeren i P eller N før du kan starte bilen, dette signalet er lasket på biler med manuell girkasse. Nå husker jeg ikke i farta om DME skal ha jording eller 12V inn fra girvelgeren, men det ser du i ett koblingsskjema som er lett å finne på nettet. Søk på f.eks e36 wiring diagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volim Skrevet Mai 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 4, 2012 Det var egen "hjerne" for automatkassa, som gikk utenom ledningsnettet til motoren, så jeg vil tro jeg ikke trenger og gjøre noe med disse ledningene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Mai 4, 2012 Share Skrevet Mai 4, 2012 Jo men fra den hjernen går det en ledning til DME. Vil tro den ledningen ligger i samme plugg som +12V og jord til automatkasse hjernen. Denne funksjonen brukes ikke bare av DME men også blandt annet av cruise controll hjernen. Edit: Du ser den brune/svarte ledningen mellom girvelgerenheten og girkasse hjernen går også videre til DME, går inn på pinne 81 på DME stikket: Her ser du hva som er gjort orginalt med manuell girkasse kontra automat kasse: Orginalt får pinne 81 på biler med manuell kasse strøm fra dette punktet: Så om du bare tyvkobler deg inn på en Rød/Hvit ledning blir det som orginalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volim Skrevet Mai 5, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 5, 2012 Takker for godt svar, setter pris på det Jeg skal prøve dette på søndag, og håper det funker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volim Skrevet Mai 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2012 denne løsningen funka ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå