Bmweee Skrevet Mai 4, 2012 Skrevet Mai 4, 2012 Byttet tidligere motor i min e34, stod en sliten m50b25 som ble byttet mot en friskere m50b25. Den gang dette ble gjort ble motor startet opp uten kjøling bare for å se at den startet og gikk. det gjorde den, gikk helt fint ca 20 sek til eg stoppet den igjen. Etter dette ble bilen stuet bort. NÅ skal eg ha bilen på veien men motor vil ikke samarbeide om det. Scenario: Motor starter, jager på tomgang, reagerer ikke på gass respons. Suser veldig mye i lmm og smeller i innsug til tider når man prøver å gi gass. Har tidligere fått ruset den opp og den har da gått heilt reint, bortsett fra at det er ren tilfeldighet om den vil det virker det som. Nå i dag 4.05.12 ville den ikke på turtall. Den rusker også på jevnt over ved lavt turtall.. Har byttet: ECU LMM Tomgangs reg medfølgende slanger og koblingstykke tilhørende Pakninger på innsug mot blokk Bensintrykk reg Bensinslanger med lekkasje Innsugs belg samt mistenksomme vakum slanger. Coiler er ok, har testet på en delebil Giver på triggerhjul er ok (bilen stopper ivertfall når denne plugges ut) Giver på topp, ingen reaksjon.. Tok fra delebil og samme tendens. (Ja, delebil starter og går) Har nå filmet litt (med mobil) så folk kanskje kan få et bedre inntrykk av hva som skjer. Der er en eksoslekk på manifoild så denne lyden er ganske tydelig på film... Har også i dag brukt lytte utstyr på dysene. Dyse nr 4 fra front av motor virker ikke til å "tikke" som resten av de resterende 5. Dette ser eg på ubetydelig akuratt nå siden motoren samma fan går som før. Men skal selvfølgelig byttes.. http://s1066.photobucket.com/albums/u41 ... 512015.mp4
hao Skrevet Mai 4, 2012 Skrevet Mai 4, 2012 Du sier du har en eksoslekkasje. Denne kan gjøre mere krøll enn du tror fordi du får feil lamdaverdier.
Bmweee Skrevet Mai 4, 2012 Forfatter Skrevet Mai 4, 2012 men, kan den virkelig "krølle" det såpass?? bilen kan rett å slett ikke kjøres engang.. det er jo bare snakk om ei glippe mellom ene manifoild og rør.. i flensen
hao Skrevet Mai 5, 2012 Skrevet Mai 5, 2012 Nei, tror nok jeg også at det er "noe" mere enn det.Men kan være den som forårsaker jaginga. Har du fått vekk frieksosen så har det også vært enklere å høre resten av skøyta
Bmweee Skrevet Mai 5, 2012 Forfatter Skrevet Mai 5, 2012 Eksos lekk er nå tettet og bra. Det smeller i innsug når eg åpner spjeld, og skal kanskje vere sånn men virker til å vere vel mye trykk ut bakpotta..? sammenlignet med delebil..
KnutNilsen Skrevet Mai 6, 2012 Skrevet Mai 6, 2012 sjekket om den suger falsk luft? ta startgass rund vakumslanger og insug osv..
Bmweee Skrevet Mai 6, 2012 Forfatter Skrevet Mai 6, 2012 Ja, har hatt av innsug i forgårs for bytte av slange og kobling på tomgangsregulator, da denne var dårlig, byttet også da tetninger på selve innsuget samt sjekket over resten under der. Men etter å ha brukt doktor utstyret (les: stetoskop) virker det til at dysene ikke åpner som de skal. Mistenker da bensintilførsel at det kan ligge noe der. Noen som har ide??
Vegardb17 Skrevet Mai 6, 2012 Skrevet Mai 6, 2012 Har du bytta/prøvd uten lambda da? Min heller ville ikke gå skikkelig pga lambda, hadde også eksoslekkasje, men er vel helst dysene som du sier når du skriver at de ikke åpner som de skal
hao Skrevet Mai 6, 2012 Skrevet Mai 6, 2012 Forstår det som at du har skiftet kamakselsensor og veivakselsensor men mye tyder på at du har en feil der. Hvis jeg ikke tar feil så er det kamakselsensor som kan påvirke bensinpumpa.
Bmweee Skrevet Mai 6, 2012 Forfatter Skrevet Mai 6, 2012 veivsensor er ikke byttet, denne sitter på triggehjul sant? så vi snakker om samme sensor. Kam sensor er tatt fra delebil Når eg nå plugger ut lmm slutter bilen å jage, går ned på ruskete tomgang, MEN dysene jobber da normalt..men får ikke pådrag elns.. Og ja, er dritt lei denne motoren nå!
hao Skrevet Mai 6, 2012 Skrevet Mai 6, 2012 Når eg nå plugger ut lmm slutter bilen å jage, går ned på ruskete tomgang, MEN dysene jobber da normalt..men får ikke pådrag elns.. Dette er normalt da motoren går i "nødmodus" med samme du drar ut lmm. Den vil da gå noenlunde fint men med et høyt bensinforbruk og mindre effekt. Jeg er usikker på hvem av de men at det er kamakselsensor eller veivakselsensor som er gåen er jeg temmelig sikker på. Er flere her inne som kan fortelle det da, men ikke følger med. Kan gi deg noe "tror" jeg da. Hvis du kobler fra veivakselsensor mener jeg bilen stopper. Den kan ikke gå uten denne. Så tvilsomt at det er den hvis den ikke på en måte lager krøll allikevel . Uten kamakselsensor tror jeg bilen går men vil fjuske veldig, slik som hos deg.
Bmweee Skrevet Mai 6, 2012 Forfatter Skrevet Mai 6, 2012 oki, men har nå da byttet kam sensor med den fra delebilen.. delebilen har ingen problem med den sensoren påmontert. har lastet ned hele service manualen.. lesestoff herfra og til helv... Retter meg litt inn mot noen av disse sensorene og prøve å måle ut om de gir DE rette signal..
Bmweee Skrevet Mai 7, 2012 Forfatter Skrevet Mai 7, 2012 Etter å ha gått dypere inn i feilsøkingen får eg IKKE rett resistans på veivsensor. Den står oppgitt med 1280 +/- 10 ohm. Eg får da 515 ohm - eller som fluke'n viser 0.515 kOhm.. Er det noe eg virkelig overser ved denne målingen? Måler på sensor terminal kontakt pin 1 og 2. Mens på kam sensor (sylinder sensor) der får eg 1290 ohm. Heller litt nå mot å i grunn bare bytte veivsensor, kam sensor, temp kontakt for luft og vann på topp samt temp kontakt for innsug luft...
evi Skrevet Mai 7, 2012 Skrevet Mai 7, 2012 515 ohm kan være rett. Mener jeg leste noe på bimmersforums at det var oppgitt 1280 når det skulle være 540 ohm +- 30 ohm ellerno. Skyt meg om jeg tar feil, men er verdt å sjekke opp:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå