Alecken Skrevet Mai 6, 2012 Share Skrevet Mai 6, 2012 Hei:) Jeg driver og renoverer litt felger og har tenkt å høyglanspolere noen felgsenter. Har fjerna ytterste laget med lakk ganske enkelt med malingsfjerner. Men det sitter en eller annen steinhard grunning under. Det lar seg gjøre å pusse gjennom dette men det vil ta en evighet. Så tenkte at det må finnes noe man kan bade dette i for å strippe det helt for lakk og dritt. Tenkte først å bruke stripall. Men fant ut at dette kan skade alu. Noen som har tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Mai 7, 2012 Share Skrevet Mai 7, 2012 Jeg vil ikke satse pengene mine på at det ikke ødelegger aluminiummen, men syrebeis er hvertfall effektivt til mye. Jeg syrebeiset m52b28blokken jeg har ståendes i stuen. Den ble hvertfall meget fin etter syrevaskingen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jay-O Skrevet Mai 7, 2012 Share Skrevet Mai 7, 2012 Saltsyre trodde jeg skulle gå bra? 12 eller 8%. Skal høre med gamlingen om dette da han er metallurg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmweee Skrevet Mai 7, 2012 Share Skrevet Mai 7, 2012 Eco ice i Måløy.. skal levere bbs felgene mine opp der snart.. Dei bruker tørr is til å blåse med, blir klinisk reint, og lakkerings klart med en gang. Skader heller ikkje felgene;) Det einaste dei kaaaanskje kunne slite med å få vekk var 2 komponents epoxy.. regner med du ikkje har det ofc:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå