Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Har søkt i det uendelige og funnet mye likt av det jeg søker men allikevel ikke nærme nok til at jeg ble klokere på mitt problem..Så beklager på forhånd om jeg spør om nøyaktig det samme som en annen.

Kjøpte meg en flott 2003 modell 320D 150hk automat forrige måned og er kjempefornøyd.Men plutselig for 2 dager siden så ga jeg på ut på E18 og la igjen en enorm svart røyksky..

Søkte på forumet og fant ut at det kunne være luftfilteret men det var bare 2 måneder gammelt og tok det ut for sikkerhets skyld og sjekket det.Var helt hvitt og fint ennå.

Så da fulgte jeg ett annet råd og prøvde dyse rens men det har heller ikke hjulpet og kjørt 21mil nå etter at jeg helte det i.

Røykskyen er fortsett der når jeg gir på og ett annet råd var at det kunne være for mye "dame kjøring" og at bilen trengte en utblåsning iblant grunnet dårlig forbrenning så jeg fikk bilen god og varm og dro ut på E18 og mata gassen i bunn flere ganger over ett 3-4mil men til ingen nytte.

Men jeg fant ut en ting: Dette var første gang jeg har tråkket gassen i bunn over flere gir skift siden jeg kjøpte den og når jeg har den i bunn og vil ha full akselerasjon så mister jeg draget nesten totalt når jeg passerer 3000 omdreininger i 3 og 4 gir.Den passerer 3k og så lugger den LENGE der og det tar vel 10-15 sekunder fra 100-120.Setter jeg den i manuell funksjon og girer til 5 gir drar den til og så var jeg i 150 på ett blunk.

Uansett hvilken tilnærming jeg prøvde med gassen i bunn eller sakte men sikkert dra meg opp mot 3000 for å gasse på så henger den seg der.

Har noen vært borti dette før?

Alle svar tas imot med glede for jeg er veldig frustrert nå..

Skrevet

Bilen har gått 170.000 og ifølge kvitteringer som medfølgte så ble veivhusventilasjon rengjort og byttet ved 128.000km hos Arne Guldbrandsen..Spesialist bmw verksted..

Skal det kunne gå tett igjen så fort?

Skrevet

Håper virkelig ikke at det er turboen :(

Har bestillt en diagnose test og visuell sjekk til å begynne med så får jeg ta det derfra..

Kan godt oppdatere hvis det er av interesse for noen?

  • 5 weeks later...
  • 1 month later...
Skrevet

Da er problemet ordnet..

Det var en sprekk på baksiden av slange nummer 2 til turboen.Den som er synlig mellom dekslene hvis du ser ned i motoren.

Det var så lite at man ikke hørte turboen blåse ut i ingenting men nok til å sende bilen i nødprogram.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...