bmwvel Skrevet Mai 9, 2012 Skrevet Mai 9, 2012 skal kjøpa ein e30 med 325e blokk og innmat med vanlig 325 topp har eg fått beskjed om.. ka er det med 325e motor som e bra ? leste litt info og fant ut att den har kompresjonsforhold 9.0:1 , og att den er 2,7 liter? stemmer dette? motoren eg begynt og bygge turbo på so bare lurte på om det er gunstig og forsette eller om denne blokka med innmat er drit.?
Simon S Arvesen Skrevet Mai 9, 2012 Skrevet Mai 9, 2012 Er flere utgaver av eta, så vansklig å si hvilken komp så er di "din". Eta veieva er søppel. Tåler ikke trimming/turtall
Sturlis Skrevet Mai 10, 2012 Skrevet Mai 10, 2012 Eta veiva er søppel? Rart at den har blitt brukt til 2.7 bygg i alle år da...
bmwvel Skrevet Mai 10, 2012 Forfatter Skrevet Mai 10, 2012 har lest litt, blokka eg har med org veiv, org. råder +b25 tempel fra 88mod og oppover, og "325" topp. blir "stroking" til 2,7 om eg har sjønt det rett. satser på det er b25 facelift stempler i den da, siden den er påbegynt turbobygg, i ogmed att det er bytta topp og.
Simon S Arvesen Skrevet Mai 10, 2012 Skrevet Mai 10, 2012 Er blokka planet 2,1 mm? Er Diesel veiv fra 324td ect. så blir oftes brukt ved 2,7 liters bygg. Den er også smidd:)
bmwvel Skrevet Mai 10, 2012 Forfatter Skrevet Mai 10, 2012 Er blokka planet 2,1 mm?Er Diesel veiv fra 324td ect. så blir oftes brukt ved 2,7 liters bygg. Den er også smidd:) må blokka planes? vil jo da øke kompresjonen? som ikkje er gunstig ved turbobygg?
Simon S Arvesen Skrevet Mai 10, 2012 Skrevet Mai 10, 2012 Er blokka planet 2,1 mm?Er Diesel veiv fra 324td ect. så blir oftes brukt ved 2,7 liters bygg. Den er også smidd:) må blokka planes? vil jo da øke kompresjonen? som ikkje er gunstig ved turbobygg? Ja for turbo bygg trenger du ikke plane;)
Sturlis Skrevet Mai 11, 2012 Skrevet Mai 11, 2012 Er blokka planet 2,1 mm?Er Diesel veiv fra 324td ect. så blir oftes brukt ved 2,7 liters bygg. Den er også smidd:) Den har også levd et hardt liv i en knatrende dieselmotor Hadde det vært nye veiver det var snakk om så...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå