Gå til innhold

m20, 325e blokk med innmat og vanlig 325 topp


Anbefalte innlegg

Skrevet

skal kjøpa ein e30 med 325e blokk og innmat med vanlig 325 topp har eg fått beskjed om.. ka er det med 325e motor som e bra ? leste litt info og fant ut att den har kompresjonsforhold 9.0:1 , og att den er 2,7 liter? stemmer dette?

motoren eg begynt og bygge turbo på so bare lurte på om det er gunstig og forsette eller om denne blokka med innmat er drit.?

Skrevet

har lest litt, blokka eg har med org veiv, org. råder +b25 tempel fra 88mod og oppover, og "325" topp. blir "stroking" til 2,7 om eg har sjønt det rett. satser på det er b25 facelift stempler i den da, siden den er påbegynt turbobygg, i ogmed att det er bytta topp og.

Skrevet
Er blokka planet 2,1 mm?

Er Diesel veiv fra 324td ect. så blir oftes brukt ved 2,7 liters bygg. Den er også smidd:)

må blokka planes? vil jo da øke kompresjonen? som ikkje er gunstig ved turbobygg?

Skrevet
Er blokka planet 2,1 mm?

Er Diesel veiv fra 324td ect. så blir oftes brukt ved 2,7 liters bygg. Den er også smidd:)

må blokka planes? vil jo da øke kompresjonen? som ikkje er gunstig ved turbobygg?

Ja for turbo bygg trenger du ikke plane;)

Skrevet
Er blokka planet 2,1 mm?

Er Diesel veiv fra 324td ect. så blir oftes brukt ved 2,7 liters bygg. Den er også smidd:)

Den har også levd et hardt liv i en knatrende dieselmotor ;) Hadde det vært nye veiver det var snakk om så...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...