Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei i helgen var jeg og noen kompiser til Svarstad og hentet meg ny bil. Selgar sa dette var ein orginal 325i, men dette viste seg og vere ein 320 med 325 motor kjipt.

Noen so vet noe om denne bilen? alt av info er jeg takknemmelig for. Regg nommeret er: ST29990

Bilen har vert utsatt for herverk og ser meeeget stygg ut riper overalt, hull i panseret frå ein øks av alleting..

Positift med bilen veldig lite rust. Svart skinn sportstoler elektrisk beggesider (komplett interiør)

Motor fjusker litt vet ikke helt va dette kommer av, har ikke fått sett så mye på det. virker som han bare tender på 5 av pluggene. Og det virker som det er mye bensin i oljen :S

Diffen er og gåen, men har kjøpt ny.

Planer jeg har for bilen:

Komplett m3 3.2 understell og drivlinje.

Full m3 optic utvendig.

Hellakkeres i samme farge.

Så vurderer jeg og sette inn m3 us versjonen da man ikke ser noe forskjell på den og ein vanlig m50 bortsett fra toppdekkselet. Og bytte ut innsuget til 325 innsug da man frigjør noen ekstra hester. Går vell fra 250-280 om jeg ikke tar helt feil. Er litt usikker på vordan dette var så bare rett meg om dette er feil :)

Noen som har noen erfaring med denne motoren? kan man bruke orginalt 320 elnett på denne? med tanke på at begge motorene er m50. Må selvsagt ha ny motorstyrin men er usikker på om el nettet må byttest ut?

Ellers va synest folket burde gjørest med bilen.

1xsyhmex2zizafcgo30x.jpg

uj2rql9vtbf0i39uioz9.jpg

ww0v55jfoqkcyola6060.jpg

h2vxb0ahjy2oeda1cf32.jpg

1yjvhjr9bz4tw09ftd2a.jpg

Skrevet
du bytter somregel motorledningsnettet uansett.. og da er det bare å sette i pluggen så virker det :P

Greit å gjøre det ja. er jo veldig enkelt!

Skrevet

ok, takk for gode svar. har nå kjøpt 325 diff og da passet ikke 320 stikkakslingene. :( noen som har 325 stikkakslinger og selge. trenger og 325 simens motorstyring :)

• 3 weeks later...
Skrevet
du som kjøpte den ja #-o hadde au lyst på den :P

hehe ja var nokk jeg som stakk av med den. Men var ein del arbeid på den. måtte bytte motor gearkasse og diff. Så etter jeg hadde kjøpt den og var på biltilsynet fan jeg ut at der var heftelser for 10k på bilen :) så må den ha seg eit nytt strøk med lakk hele bilen :) men skal bli bra dette. :)

Skrevet
då er jeg like glad jeg ikke fikk den va var galt med gamle motoren? :)

dette er orginalt ein 320 så hadde di satt inn ein 325 vanos motor. Men di hadde ikke fåt tak i vanos styringen eller hjerna til motoren. Så motoren er ikke no gale med. kan få kjøpe den om du vil :)

Jeg gjor det enkelt og kjøpte ein dele bil og plukka over motor girkasse hjerne og el nettet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...