rebellion Skrevet Mai 11, 2012 Skrevet Mai 11, 2012 Jeg har en 316i '96 som uten problemer starter med kald motor. Men etter en liten kjøretur, f.eks. til butikken, må jeg ofte prøve tre-fire-fem ganger før motoren starter igjen. Når jeg prøver å starte den, er det ikke den tradisjonelle lyden av starteren jeg hører, det er som om en eller annen motorisk del prøver å dra i starteren "uten å få tak". Jeg er generelt lite teknisk/mekanisk av meg, så det kan hende dette hørtes veldig rart forklart ut. Jeg kunne eventuelt lagt ved video-/lydopptak hvis dere skulle trenge det. Er det noen som har tips eller forslag til hva som kan være galt, og hva jeg kan gjøre for å fikse det? På forhånd takk!
Tare Jansen Skrevet Mai 11, 2012 Skrevet Mai 11, 2012 Hvis det høres ut som en elektrisk motor som spinner, så slår ikke starteren din skikkelig ut.
rebellion Skrevet Mai 12, 2012 Forfatter Skrevet Mai 12, 2012 Bør jeg bytte starter? Hva koster det, og er det noe jeg evt. kan skifte selv?
Tare Jansen Skrevet Mai 12, 2012 Skrevet Mai 12, 2012 Kan jo prøve å bytte, er ikke sikker på hvordan det er med plass til å gjøre det. Men om du kommer til så er det bare å bytte selv;)
gullsakar Skrevet Mai 12, 2012 Skrevet Mai 12, 2012 ville ikke byttet uten å være sikker.. det kan bli en dyr måte å feilsøke på.. kan være sensorer som tuller ++.. kjør diagnose hos verksted.. koster ikke skjorta det...
gullsakar Skrevet Mai 13, 2012 Skrevet Mai 13, 2012 Sensor på starteren på en 96 mod? Neida.. Sensorer type kam/veivaksel kan skape startproblemer..
rebellion Skrevet Mai 15, 2012 Forfatter Skrevet Mai 15, 2012 Takk for tips gullsakar. Spørs om ikke jeg må det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå