Margarus Skrevet Mai 11, 2012 Skrevet Mai 11, 2012 etter å fylt opp tanken på bilen på for første gang på over 10år så lakk den selvfølgelig bensin. det drypper hyppeig fra fremkant av tanken når det er over 40 liter bensin på. kan det leke i falsen runt tanken? eller er det slik som nyere at det lufte rør eller hva det er som går runt tanken som kan være skada? er vist en liten tank lenger oppe mot tank lokket med 3 slanger som går innpå. er dette noe lufte greier? hadde vært greit å sleppe lekasje teste og sveise tanken, noen som har noe erfaringer fra dette?
Jay-O Skrevet Mai 11, 2012 Skrevet Mai 11, 2012 Åpne dekselet over tanken i bagasjerommet - kan være at pakningen rundt bensinpumpen lekker. Tanken ligger liksom i et eget "skott", og det du ser rennende ut er bensin som lekker gjennom pakningen og renner ned langs siden på tanken. Ser dette kjent ut? Hvis det ikke er oppå tanken, ta av hjulet og plastskjermen inni, da kommer du godt til slanger og røret. Ta bilder!
Margarus Skrevet Mai 12, 2012 Forfatter Skrevet Mai 12, 2012 Takk for bilde:) ja det ser veldig kjent ut. den bensin pytten du har liggende der er nøyaktig likt hos eg. men bensin pumpa i tanken? jeg har da bensin pumpe og filter som henger under gulvet rett over stikk akselen min. ikke oppi tanken? men du mener jeg skal skru ut tank armaturen der slangene og giver til tank sensor går oppi tank? hmm ja jeg kan prøve det. men hvorfor skulle den lekke fra toppen av tanken når den er 40 liter eller mer ?
Jay-O Skrevet Mai 12, 2012 Skrevet Mai 12, 2012 Hos meg var det fuktig med bensin oppå der med giveren ja, på full tank eller i slakk helling. Det er lettere å ta og se der først, før du evt tar av hjulet og innerskjermen og ser der. I mitt tilfelle var det også slik at bilen hadde stått uten full tank i noen måneder, og det kan virke som om pakningen ikke likte det. Byttet først den pakningen rundt inni "ringen", uten at det gjorde noe, men nå er det plutselig borte hos meg.
Margarus Skrevet Mai 12, 2012 Forfatter Skrevet Mai 12, 2012 Her er ett par bilder, Tok opp lokke i bagasje rom i dag og der var det helt tørt,. Følgte me inn i hjulbuen i dag når jeg fylte bensin, og då begynte det og svette og så dryppe langs falsen du ser fra hjulbuen, akkurat når det bikka 45 / 50 liter. Får vell tømme tanken , ta den ned og muligens sveise runt den kanten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå