gimre85 Skrevet Mai 12, 2012 Skrevet Mai 12, 2012 først tente olje trykks lampa men nå lyser heldig vis ikkje den lengre nå er dt bare olje nivå sikkert bare føleren som ble kokt.. men så skulle jeg prøve å se hva som var galt med bilen. jeg renska motoren med forte motor flush og top treetment å bytta olje å filter men etter jeg satt i det nye filteret har det ikke kommet noe olje på dt så jeg lurer på om dt er tett noen plass eller om oljepumpa er gåen ... stress... noen som ha noe ide om hvordan jeg kan renske motoren eller løsne dt som tetter vis dt er problemet.. har ikke så lyst å ta ut hele motoren for å se om dt er oljepumpa... Ideer??? takk
korny Skrevet Mai 12, 2012 Skrevet Mai 12, 2012 mål trykket ved oljeføleren. har du ikke trykk der har du ikke noe valg. er nok den ventilen som sender overtrykk av olje tilbakers til buntro som har hengt seg. har vert borte i dette 3 ganger før. vanligvis etter en smell da.
bjalle Skrevet Mai 12, 2012 Skrevet Mai 12, 2012 Bruk aldri slike motorrens produkter i motoren,de løser opp belegg som (skal)være der for at motoren skal fungere optimalt,muligens det virker på gamle volvoer som har gått på mineralolje,men ikke på en moderne alumotor med trange oljekanaler,oljepumpa på denne modellen pleier å holde ut motorens levetid,så jeg ville sjekket oljefilter huset først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå