Tommy Skrevet Mai 12, 2012 Skrevet Mai 12, 2012 På min E36 M3 3.2, så har jeg litt problemer med at den ikke faller helt ned på turtall. F.eks hvis jeg kjører inn mot et kryss, stopper opp og trår inn cluchen, så faller turtallet ned til ca 1200 o/min, å ligger der i ca 5 sek, før den faller ned på ca 800 o/min, hvor den skal være på tomgang. Noen som hvet hva som forårsaker dette.
Chris_325iM Skrevet Mai 12, 2012 Skrevet Mai 12, 2012 Ville sett litt på tomgangstiller, evt lest live volt på lmm og lambda. Kan jo også være en tanke og sjekke at spjedene synker skikkelig...?
SSM Skrevet Mai 12, 2012 Skrevet Mai 12, 2012 Kan høres ut som et gasswire problem også. Prøv å ta pedalen helt i bunn og slipp den raskt tilbake, gjør det gjerne med neven i mens bilen står i ro. Hvis den detter ned med en gang da så har du funnet problemet.
joneo1 Skrevet Mai 13, 2012 Skrevet Mai 13, 2012 Kan også være spjeldsensor TPS, men du kan jo stikke innom en kveld så kjører vi en diagnose på den "nybonte" trallå di . Har også en nyrenset LMM som jeg mener skal virke greit i tilfelle rottefelle.
SSM Skrevet Mai 13, 2012 Skrevet Mai 13, 2012 Motoren fungerer fint uten LMM, så den er det bare å koble fra for å luke ut den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå