NBCustom Skrevet Mai 12, 2012 Share Skrevet Mai 12, 2012 Hei. Kjøpte meg en 88(?)E32 740iAL i dag. Bilen går på fire sylindre og automatkassen går ikke i revers. Noen som veit hva feilen kan være? Rakettforskeren som har hatt denne før meg har gitt masse gass mens bilen stod nedi isen, etter det gikk bilen på fire sylindre og mangler revers. Er kanskje like greit å ta en diagnose på verkstedet for å finne feilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Mai 12, 2012 Share Skrevet Mai 12, 2012 Tett katalysator og kaputte plastkuler (no-returnventiler) i kassen. Info om disse kulene: http://autopower.se/mekartips/mekartips.asp?dokid=70 Er du uheldig, og det viser seg å ikke være disse kulene, kan det godt være at det er på tide med kassebytte. ihvertfall om man skal tro resten av internett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Mai 12, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2012 Tett katalysator og kaputte plastkuler (no-returnventiler) i kassen.Info om disse kulene: http://autopower.se/mekartips/mekartips.asp?dokid=70 Er du uheldig, og det viser seg å ikke være disse kulene, kan det godt være at det er på tide med kassebytte. ihvertfall om man skal tro resten av internett. Takk for svar, forrige eier mente også det var plastkulene. Skal ta ned bunnpanna for å se etter spon/feil på ventildekselet. Jeg er mest bekymra for motorfeilen, så vi får se.. ellers så bytter jeg både girkasse og motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pitbullblondie Skrevet Oktober 15, 2012 Share Skrevet Oktober 15, 2012 Hei. Kjøpte meg en 88(?)E32 740iAL i dag. Bilen går på fire sylindre og automatkassen går ikke i revers. Noen som veit hva feilen kan være? Rakettforskeren som har hatt denne før meg har gitt masse gass mens bilen stod nedi isen, etter det gikk bilen på fire sylindre og mangler revers. Er kanskje like greit å ta en diagnose på verkstedet for å finne feilen? [ Bilde ] Hei, fikk du gjort noe med bilen? Jeg som har den nå.. Den har fortsatt ikke revers, men går greit ellers, av og til på 7 høres det ut til. Vet du noe mere om den, historikk osv? Blir vel vinterlagring noen mndr nå, men satser på å få den i ok stand mot sommer'n. mvh Elin. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Oktober 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 15, 2012 Hei. Kjøpte meg en 88(?)E32 740iAL i dag. Bilen går på fire sylindre og automatkassen går ikke i revers. Noen som veit hva feilen kan være? Rakettforskeren som har hatt denne før meg har gitt masse gass mens bilen stod nedi isen, etter det gikk bilen på fire sylindre og mangler revers. Er kanskje like greit å ta en diagnose på verkstedet for å finne feilen? [ Bilde ] Hei, fikk du gjort noe med bilen? Jeg som har den nå.. Den har fortsatt ikke revers, men går greit ellers, av og til på 7 høres det ut til. Vet du noe mere om den, historikk osv? Blir vel vinterlagring noen mndr nå, men satser på å få den i ok stand mot sommer'n. mvh Elin. Ja, er sånn den var for meg også! Moro å høre at det er noen på forumet som har den:) Har ingen historikk på den dessverre. Men hadde den til diagnose på bilia, hvor det kom opp fil på lambdasonder, og at de ikke var feil på el-anlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Oktober 15, 2012 Share Skrevet Oktober 15, 2012 den så litt kjent ut...om reversen er gåen så er det bare å overhale...jeg bytta girkasse 5 ganger på min E32 før jeg overhalte den jeg hadde... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pitbullblondie Skrevet Oktober 15, 2012 Share Skrevet Oktober 15, 2012 den så litt kjent ut...om reversen er gåen så er det bare å overhale...jeg bytta girkasse 5 ganger på min E32 før jeg overhalte den jeg hadde... Finnes d noen diy for overhaling av denne kassa? Har funnet en svensk, men tror den kun er til nyere modeller? Kjøpte bilen i går kveld, så har ikke fått gått over den mye enda. Henta den på diverse forskjellige sommerdekk i etterhvert 20 cm våt nysnø.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Oktober 15, 2012 Share Skrevet Oktober 15, 2012 jeg satte den bare bort..men er en her på forumet som har overhalt tror jeg...er ganske usikker.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pitbullblondie Skrevet Oktober 15, 2012 Share Skrevet Oktober 15, 2012 Noen på Østlandet du vet om som kan overhale da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Oktober 15, 2012 Share Skrevet Oktober 15, 2012 Jeg overhalte den hos Tanh på jessheim.. men vet ikke hvor han har blitt av..tror han holder til på enebakk nå.. Er vel noen forummedlemmer her som faktisk kan overhale... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå