Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var det på tide å få ut noen bilder om bilen jeg driver med nå, hovedsakelig skal den brukes på bane, for å ha det morro med!:)

Siden jeg hadde en komplett bil som har gått med s38b38, hadde jeg jo det grunnleggende av det jeg trengte, men bilen var så rusta, at det var ingenting å begynne et omfattende prosjekt av!

Jeg kjøpte en e30 coupe av Dirtydicky inne på forumet her, og straks bilen kom hjem startet jeg på karosseriet, da det meste annet er ferdig, og bolt on:)

Her er en liten specliste av hva jeg har som kommer på bilen;

Bil:

-1986 e30 2dørs chassie

-J.H. Linnerud bur kommer i juni

-Flyttet torpedovegg 14cm bakover

-Større girkassetunnel

Motor:

-m20b27 turbo

-324TD veiv

-Smidde råder

-Smidde Mahle stempler

-PPF Z45 turbokam

-ARP i Topp,Råder, Veiv

-Underspyling

-M21 oljepumpe

-Megasquirt datasprut

-PPF Grenrør

-ALU innsug

-Siemens Deka 850cc

-Ståltoppaknig

-Lettet svinghjul

Drivverk:

-Tilton 3 plata clutch

-525TDS Girkasse

-325 Mellomaksel

-188Diff, store typen, 3,64 utv.

Understell:

-K-sport Drift coiloversett ( det nye )

-K-sport 330mm 8stemplet bremsesett foran

-E36 Tannstang

-Forsterket bakstilling

det var litt av hva bilen vil bestå av :)

Første som skjedde var jo selvføgelig at jeg klarte å skade meg da jeg skulle fyre opp i en ovn, så da ble det 3mnd uten skruing, noe som resulterte i lang ventetid på å få kjørt i sommer. 9 dager på intensiven, og 3mnd sjukmelding.

Etter dette ble i orden igjen fikk jeg fortgang i sakene!:)

Motor ble kjøpt;

motor.jpg

Fikk kjøpt meg K-sport coiloversett, + fangere +++ av GS bildeler! Kjempeservice av de!:)

ksport.jpg

Her er spindler påbegynt:

spindlerulakk.jpg

Her er ferdig resultat, med pulverlakkere spindler;

komplettksport.jpg

Bruker 325 mellomaksel, og derfor valgte jeg og bruke 328medbringer på girkasse, noe som krevde litt tilpassing;

ksport.jpg

ferdigpipe.jpg

balata.jpg

Forsterking av bakstilling:

IMG_0191.jpg

IMG_0192.jpg

IMG_0208.jpg

IMG_0195.jpg

IMG_0196.jpg

Dreid nye foringer til bakstill

IMG_0199.jpging:

IMG_0200.jpg

IMG_0207.jpg

Med lakk på :

IMG_0233.jpg

IMG_0235.jpg

Driver å bygger om diffen til 75% sperre:)

IMG_0244.jpgIMG_0249.jpg

Forsterking av travers:

IMG_0187.jpg

Forstilling montert:

IMG_0260.jpg

Fuelcellen og enveisventilen som skal på, men med annet tanklokk:

IMG_0323.jpgIMG_0261.jpg

Ny radiator og toppdeksel:

IMG_0271.jpg

for meg til mandal er det 7,5timers kjøring hver vei, heldigvis skulle en nedover å hente en motor hos dirty, som kunne ta med bilen til moss, så slapp jeg unna med 3timer kjøring istedenfor 7,5:)

Her er den ferdig lasta på;

IMG_0291.jpg

Hjemme på gårdsplassen;

IMG_0292.jpg

begynt å ribbe;

IMG_0298.jpg

Her er torpedovegg og girkassetunnel påbegynt:

IMG_0329.jpg

IMG_0332.jpg

Og her er alt punkta fast, mangler bare å helsveise det!:

IMG_0340.jpg

IMG_0341.jpg

IMG_0342.jpg

Så da er neste fase å få sendt den på burbygging hos Joe Harry Linnerud i Juni!:)

Skrevet

Takk for positive tilbakemeldinger! :)

Det andre karrosseriet er satt litt på vent, enn så lenge:)

har forøvrig noen bilder til :)

Litt deler må til:)

littdeler.jpg

Pedalboksen som skal inn:

pedalboks.jpg

Likt som jeg hentet delene av GS i Oslo, kjørte jeg innom Kongsvinger og hentet disse,

skulle gjerne likt å ha en slik på bilen,

sellholm.jpg

men da hadde nok budsjettet sprekt ganske bra, så det blir heller denne på meg;

kasse.jpg

Her flyttes altså gamlekarrosseriet til annen plass;

IMG_0324.jpg

Arbeidstegning:)

IMG_0322.jpg

Her er altså ferdig resultat av 328 medbringer tilpasset 525tds kasse; Måtte lage 2 shims, 1 på hver side av medbringeren, dreie medbringeren noen mm innvendig, frese ned mutteren litt, og skjøyte en pipe, da ble det helt konge!:)

ferdigmedbringer.jpg

Dreiet meg hylser som tar opp slakken på kassa mot motoren:

IMG_0169.jpg

Skrevet

Karosseriet ble levert da det var omfattende mye rust, og ingen mulighet til å få skilt igjen på den.

Her er en liten update;

Litt rust, litt skuffende i og med at gamle eier var så bestemt på at den var helt rustfri:

IMG_0352.jpg

IMG_0351.jpg

Tetta hullet til reservehjulsbrønnen:

IMG_0349.jpg

Da fikk jeg sjansen til å eksprimentere litt med plassering av bensinsystem:

IMG_0350.jpg

her lurer jeg på om jeg bare skal kle veggen med carbon;

IMG_0353.jpg

nyoverhalte calippere bak:

IMG_0222-1.jpg

Det var alt for nå:)

Skrevet

Gromt prosjekt. :applause:

Men ikke lurt å lage ombygd torpedovegg, da det skal muligens bli noe nye regler på dette oss Norsk bilsportforbund. :D

Skrevet
Gromt prosjekt. :applause:

Men ikke lurt å lage ombygd torpedovegg, da det skal muligens bli noe nye regler på dette oss Norsk bilsportforbund. :D

Takk for det:)

Den tid den sorg :) Er ikke værre enn å sveise inn en original igjen :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...