PM.Hagadøkken Skrevet Mai 13, 2012 Skrevet Mai 13, 2012 Da var det på tide å få ut noen bilder om bilen jeg driver med nå, hovedsakelig skal den brukes på bane, for å ha det morro med! Siden jeg hadde en komplett bil som har gått med s38b38, hadde jeg jo det grunnleggende av det jeg trengte, men bilen var så rusta, at det var ingenting å begynne et omfattende prosjekt av! Jeg kjøpte en e30 coupe av Dirtydicky inne på forumet her, og straks bilen kom hjem startet jeg på karosseriet, da det meste annet er ferdig, og bolt on:) Her er en liten specliste av hva jeg har som kommer på bilen; Bil: -1986 e30 2dørs chassie -J.H. Linnerud bur kommer i juni -Flyttet torpedovegg 14cm bakover -Større girkassetunnel Motor: -m20b27 turbo -324TD veiv -Smidde råder -Smidde Mahle stempler -PPF Z45 turbokam -ARP i Topp,Råder, Veiv -Underspyling -M21 oljepumpe -Megasquirt datasprut -PPF Grenrør -ALU innsug -Siemens Deka 850cc -Ståltoppaknig -Lettet svinghjul Drivverk: -Tilton 3 plata clutch -525TDS Girkasse -325 Mellomaksel -188Diff, store typen, 3,64 utv. Understell: -K-sport Drift coiloversett ( det nye ) -K-sport 330mm 8stemplet bremsesett foran -E36 Tannstang -Forsterket bakstilling det var litt av hva bilen vil bestå av Første som skjedde var jo selvføgelig at jeg klarte å skade meg da jeg skulle fyre opp i en ovn, så da ble det 3mnd uten skruing, noe som resulterte i lang ventetid på å få kjørt i sommer. 9 dager på intensiven, og 3mnd sjukmelding. Etter dette ble i orden igjen fikk jeg fortgang i sakene! Motor ble kjøpt; Fikk kjøpt meg K-sport coiloversett, + fangere +++ av GS bildeler! Kjempeservice av de! Her er spindler påbegynt: Her er ferdig resultat, med pulverlakkere spindler; Bruker 325 mellomaksel, og derfor valgte jeg og bruke 328medbringer på girkasse, noe som krevde litt tilpassing; Forsterking av bakstilling: Dreid nye foringer til bakstill ing: Med lakk på : Driver å bygger om diffen til 75% sperre:) Forsterking av travers: Forstilling montert: Fuelcellen og enveisventilen som skal på, men med annet tanklokk: Ny radiator og toppdeksel: for meg til mandal er det 7,5timers kjøring hver vei, heldigvis skulle en nedover å hente en motor hos dirty, som kunne ta med bilen til moss, så slapp jeg unna med 3timer kjøring istedenfor 7,5:) Her er den ferdig lasta på; Hjemme på gårdsplassen; begynt å ribbe; Her er torpedovegg og girkassetunnel påbegynt: Og her er alt punkta fast, mangler bare å helsveise det!: Så da er neste fase å få sendt den på burbygging hos Joe Harry Linnerud i Juni!
mxsondre Skrevet Mai 13, 2012 Skrevet Mai 13, 2012 detta blir tøft! flink du men hva gjør du med det andre karosseriet?
PM.Hagadøkken Skrevet Mai 14, 2012 Forfatter Skrevet Mai 14, 2012 Takk for positive tilbakemeldinger! Det andre karrosseriet er satt litt på vent, enn så lenge:) har forøvrig noen bilder til Litt deler må til:) Pedalboksen som skal inn: Likt som jeg hentet delene av GS i Oslo, kjørte jeg innom Kongsvinger og hentet disse, skulle gjerne likt å ha en slik på bilen, men da hadde nok budsjettet sprekt ganske bra, så det blir heller denne på meg; Her flyttes altså gamlekarrosseriet til annen plass; Arbeidstegning:) Her er altså ferdig resultat av 328 medbringer tilpasset 525tds kasse; Måtte lage 2 shims, 1 på hver side av medbringeren, dreie medbringeren noen mm innvendig, frese ned mutteren litt, og skjøyte en pipe, da ble det helt konge! Dreiet meg hylser som tar opp slakken på kassa mot motoren:
PM.Hagadøkken Skrevet Mai 15, 2012 Forfatter Skrevet Mai 15, 2012 Kjempeflott med positive tilbakemeldinger! Kommer en liten update senere i dag av noen småting til som er blitt gjort.
joachim sørlie Skrevet Mai 15, 2012 Skrevet Mai 15, 2012 ser ut som du kan det du driver med, ser veldig bra ut men utrolig leit det med henda da, så ikke veldig deilig ut.. :/ følger hvertfall med her, har troa
PM.Hagadøkken Skrevet Mai 15, 2012 Forfatter Skrevet Mai 15, 2012 Karosseriet ble levert da det var omfattende mye rust, og ingen mulighet til å få skilt igjen på den. Her er en liten update; Litt rust, litt skuffende i og med at gamle eier var så bestemt på at den var helt rustfri: Tetta hullet til reservehjulsbrønnen: Da fikk jeg sjansen til å eksprimentere litt med plassering av bensinsystem: her lurer jeg på om jeg bare skal kle veggen med carbon; nyoverhalte calippere bak: Det var alt for nå
M3 Yngve Skrevet Mai 15, 2012 Skrevet Mai 15, 2012 Gromt prosjekt. Men ikke lurt å lage ombygd torpedovegg, da det skal muligens bli noe nye regler på dette oss Norsk bilsportforbund.
PM.Hagadøkken Skrevet Mai 15, 2012 Forfatter Skrevet Mai 15, 2012 Gromt prosjekt. Men ikke lurt å lage ombygd torpedovegg, da det skal muligens bli noe nye regler på dette oss Norsk bilsportforbund. Takk for det:) Den tid den sorg Er ikke værre enn å sveise inn en original igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå