Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På bimmern min har jeg et sånt eksosanlegg, jeg har blitt fortalt at denne er ikke til en M3, så hvor kommer denne fra da?

Når jeg monterte eisenmann potta mi så skulle dette være bolt on potte men sveisern hos svendsen eksos måtte kappe av litt på rør for å få den på plass, problemet er at den boksen etter potta demper for mye av eisenmann potta, en venn av meg har samme bil med samme potte som bråker mye mer men min låter ut som en original potte, eksosanlegget hans er lik den på det andre bildet og det er det m3 skal ha.

grsun2abulyuuvids3nj.jpg

nn8jo4tpdorxlg3a93jr.png

Skrevet

Det ser ut som det er satt inn en potte der i midten i ettertid. Det anleggrt jeg tok av delebilen hadde ikke den potta der.

Ellers er det nok fra M3 ja.

Skrevet

rart hvorfor noen har sveisa en sånn der, får vel bare fjerne den da.

men den andre boksen ved katten hvis man fjerner den vil det bli for grovt med lyd eller?

Skrevet

Den "må" du ha, for inni der er det sammenheng mellom rørene for å utligne eksostrykk mellom cylinder bank 1-3 og 4-6. Hadde det vert min bil hadde jeg fjerna kattene også, eller staka ut innmaten i de. Men det kan bli mye lyd av den S50en altsä ;)

Skrevet
Den "må" du ha, for inni der er det sammenheng mellom rørene for å utligne eksostrykk mellom cylinder bank 1-3 og 4-6. Hadde det vert min bil hadde jeg fjerna kattene også, eller staka ut innmaten i de. Men det kan bli mye lyd av den S50en altsä ;)

hehe

kattene vil jeg også fjerne men er redd for at det blir for mye lyd, og det kan vel bli problematisk når jeg skal på banekjøring på våler, der måler de jo desibel, og under eu kontroll er det også et problem for meg, har ikke eget verksted eller tilgang til et, så det blir vel å velge den lovlige veien.

forresten clutch&flywheel pakka du anbefalte meg fra f1racing fikk jeg på bilen idag og den er helt knall, synes gassresponsen er blitt bedre og merker at det tar ikke lang tid til når du må bytte til 2gir og 3gir, men den rattlelyden på tomgang er litt iriterende.

Skrevet

Hehe, det blir nok ikke mer lyd enn det jeg har ;) Min måler 95db ved banekjøring måling. Den S50en går utrulig reint uten katter også. Beste hadde nok vert å invistert i komplett Supersprint el. lignende og bare satt på orginalt ved EU.

Den blir grom med lett svinghjul ja! Lurer på hvordan dem hadde vert med en enda lettere pakke. Får jo sånne 7" clutcher på svinghjul som veier rundt 3kg. Da veier hele svinghjul med clutch 10kg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...