Julian Sommer Skrevet Mai 16, 2012 Skrevet Mai 16, 2012 Hvilken lyd ville man fått med en solonoid-ventil på disse bilene da? Aldri hørt om slik solonoid før.
Tom K Skrevet Mai 17, 2012 Skrevet Mai 17, 2012 Turbo diesel biler har alltid gasspjeldet litt åpent så man får ikke vakum i innsuget når man slipper gassen som på en bensin bil med turbo. Og siden en dump ventil åpnes av vakumet i innsuget så funker det veldig dårlig på en diesel bil De fleste dieselmotorer mangler spjeld.
jsjsev Skrevet Mai 17, 2012 Skrevet Mai 17, 2012 Hvilken lyd ville man fått med en solonoid-ventil på disse bilene da? Aldri hørt om slik solonoid før. Vil bli samme lyd, er bare en vacum-bryter som får dump-ventilen til å åpne, er trykke mellom turboen og insugs-manifoilden som vil "lage" lyden.
Tore Diesel Skrevet Mai 17, 2012 Skrevet Mai 17, 2012 Min 325 tdsa med konfilter og rakt rør bak til Remus bakpotte med 2x3" stusser lager grei lyd! Ikke nødvendig med noe mer "dill" enn det!
Julian Sommer Skrevet Mai 18, 2012 Skrevet Mai 18, 2012 Kan noen linke til en solenoid ventil man kan bruke? Ser de kan brukes til mye forskjellig, og da er det sikkert mange typer også. En forklaring til kobling (steg for steg) hadde også vært gull verdt! Edit: Hva med denne, følger det med solonoid her, tro? http://www.streetdesign.no/?id=6874
gica Skrevet Mai 18, 2012 Skrevet Mai 18, 2012 Beklager virkelig om jeg virker litt gammeldags men, hvor teit er det å høre en "woosh" lyd på en oljebrenner ? Altså, har sett noen VAG mennesker med standard pumpedyse skrangle motorer som absolutt valgte å montere en elektronisk avlastningsventil, ikke bare at bilen gikk som en sekk med møkk men det hørtes helt teit ut. Anbefaller deg heller å gå for ett bedre eksosanlegg med minst mulig restriksjoner (du vil mulig få feil på PKK hvis du gjør dette) og mulig ett åpent luftfilter. Da har du den ekstra støyen du ønsker, samt at du vil få en deilig spoolup lyd
bmw325ole Skrevet Mai 18, 2012 Skrevet Mai 18, 2012 til diselbiler uten gasspjeld, kan man kjøpe eletrisk dumpventil, vet ikke hvor eller hvordan det funker, men er en mulighet vist man vil ha dump lyd
Julian Sommer Skrevet Mai 18, 2012 Skrevet Mai 18, 2012 Beklager virkelig om jeg virker litt gammeldags men, hvor teit er det å høre en "woosh" lyd på en oljebrenner ? Altså, har sett noen VAG mennesker med standard pumpedyse skrangle motorer som absolutt valgte å montere en elektronisk avlastningsventil, ikke bare at bilen gikk som en sekk med møkk men det hørtes helt teit ut.Anbefaller deg heller å gå for ett bedre eksosanlegg med minst mulig restriksjoner (du vil mulig få feil på PKK hvis du gjør dette) og mulig ett åpent luftfilter. Da har du den ekstra støyen du ønsker, samt at du vil få en deilig spoolup lyd Da velger jeg nok å gå for dette på min bil. Men til de andre interesserte så har vi hvertfall nå fått en del forslag og "pros & cons" Per i dag har jeg fått eksoslekkasje foran katalysator, så spool-up høres på 1km avstand, og i tillegg hører jeg at wastegate slipper ut trykket. En sånn "boh-ho-ho"-lignende lyd som jeg syns er festlig. Vil åpent filter ha noen særlig effekt på lyden på disse bilene? Mener å ha hørt at det ikke merkes, og da er det kanskje greit å holde seg til det originale?
NBCustom Skrevet Mai 18, 2012 Skrevet Mai 18, 2012 Beklager virkelig om jeg virker litt gammeldags men, hvor teit er det å høre en "woosh" lyd på en oljebrenner ? Altså, har sett noen VAG mennesker med standard pumpedyse skrangle motorer som absolutt valgte å montere en elektronisk avlastningsventil, ikke bare at bilen gikk som en sekk med møkk men det hørtes helt teit ut.Anbefaller deg heller å gå for ett bedre eksosanlegg med minst mulig restriksjoner (du vil mulig få feil på PKK hvis du gjør dette) og mulig ett åpent luftfilter. Da har du den ekstra støyen du ønsker, samt at du vil få en deilig spoolup lyd x2, helt på trynet.... Er bare å mate på med ladetrykk så får du den lyden... 1,5-2 bar så får du den lyden.
NBCustom Skrevet Mai 18, 2012 Skrevet Mai 18, 2012 Beklager virkelig om jeg virker litt gammeldags men, hvor teit er det å høre en "woosh" lyd på en oljebrenner ? Altså, har sett noen VAG mennesker med standard pumpedyse skrangle motorer som absolutt valgte å montere en elektronisk avlastningsventil, ikke bare at bilen gikk som en sekk med møkk men det hørtes helt teit ut.Anbefaller deg heller å gå for ett bedre eksosanlegg med minst mulig restriksjoner (du vil mulig få feil på PKK hvis du gjør dette) og mulig ett åpent luftfilter. Da har du den ekstra støyen du ønsker, samt at du vil få en deilig spoolup lyd Da velger jeg nok å gå for dette på min bil. Men til de andre interesserte så har vi hvertfall nå fått en del forslag og "pros & cons" Per i dag har jeg fått eksoslekkasje foran katalysator, så spool-up høres på 1km avstand, og i tillegg hører jeg at wastegate slipper ut trykket. En sånn "boh-ho-ho"-lignende lyd som jeg syns er festlig. Vil åpent filter ha noen særlig effekt på lyden på disse bilene? Mener å ha hørt at det ikke merkes, og da er det kanskje greit å holde seg til det originale? Du får litt raskere respons med sportsfilter.
JIMVP Skrevet Mai 19, 2012 Forfatter Skrevet Mai 19, 2012 Beklager virkelig om jeg virker litt gammeldags men, hvor teit er det å høre en "woosh" lyd på en oljebrenner ? Altså, har sett noen VAG mennesker med standard pumpedyse skrangle motorer som absolutt valgte å montere en elektronisk avlastningsventil, ikke bare at bilen gikk som en sekk med møkk men det hørtes helt teit ut.Anbefaller deg heller å gå for ett bedre eksosanlegg med minst mulig restriksjoner (du vil mulig få feil på PKK hvis du gjør dette) og mulig ett åpent luftfilter. Da har du den ekstra støyen du ønsker, samt at du vil få en deilig spoolup lyd jepp:) har gått bort fra dumpventil planen siden det ikke blir å fungere. Blir å gå for eksos og filter:)
jsjsev Skrevet Mai 19, 2012 Skrevet Mai 19, 2012 Kan noen linke til en solenoid ventil man kan bruke? Ser de kan brukes til mye forskjellig, og da er det sikkert mange typer også.En forklaring til kobling (steg for steg) hadde også vært gull verdt! Edit: Hva med denne, følger det med solonoid her, tro? http://www.streetdesign.no/?id=6874 Når ser på bildet så ser den ene oppe til venstre med 2 kontakter, ville tru dette er ventilen som styrer dumpventilen Men som andre sier, er egentlig veldig meningsløst pantent til diesel mer eller mindre man kjører et enormt trykk og vil ha minst mulig turbo-lagg.
TM custom Skrevet Mai 20, 2012 Skrevet Mai 20, 2012 Turbo diesel biler har alltid gasspjeldet litt åpent så man får ikke vakum i innsuget når man slipper gassen som på en bensin bil med turbo. Og siden en dump ventil åpnes av vakumet i innsuget så funker det veldig dårlig på en diesel bil De fleste dieselmotorer mangler spjeld. Ok? Jeg jobber som toyota mekaniker så når det gjelder diesel motorer så er det bare toyota motorer jeg har skrudd på og de har alle spjeld. Hvordan får man motoren opp og ned på turtall uten spjeld?
jsjsev Skrevet Mai 20, 2012 Skrevet Mai 20, 2012 Turbo diesel biler har alltid gasspjeldet litt åpent så man får ikke vakum i innsuget når man slipper gassen som på en bensin bil med turbo. Og siden en dump ventil åpnes av vakumet i innsuget så funker det veldig dårlig på en diesel bil De fleste dieselmotorer mangler spjeld. Ok? Jeg jobber som toyota mekaniker så når det gjelder diesel motorer så er det bare toyota motorer jeg har skrudd på og de har alle spjeld. Hvordan får man motoren opp og ned på turtall uten spjeld? Det mengde diesel som styrer turtallet, for å få mer turtall jo mer diesel blir sprøyta in Derfor har man egentlig ikke bruk for spjeld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå