Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som topic sier så skulle jeg hatt litt hjelp angående ute temp føleren min.

Den har alltid stått på -37° og jeg kjøpte ny føler bare for å få den i orden. Har den store OBC'n.

Hadde ikke multimeter så prøvde bare med ei prøvelampe.

Men så lurte jeg på om den skal ha strøm eller bare signal? For da finner jeg jo ikke ut det med prøvelampe:/

Fant også ett brudd i ledningen, men klipte den der og har tatt opp masse teip for å se etter mere brudd. Men ingen antydning til det.

Også lurte jeg på om det er samme f... hvilken ledning som går innpå hvem av de to på føleren?

Det enkleste hadde vært ett koblings skjema på akkurat den føleren og ledningene til den. Begge ledningene på føleren er jo grønne. Men med tanke på de fra bilen liksom.

Også om den bare skal ha signal eller strøm.

Noen som vet?

Haster litt da jeg må sette den sammen igjen idag.:/ for skal kjøre bilen i morgen. Og hadde planer om å få teipet dette og lagt det litt ordentlig igjen da:)

Skrevet

Det er det samme hvem som er hvem av de grønne, føleren er kun en motstand som varierer med tempratur.

Skrevet

Vanlige temperaturfølere er kun en motstand som endrer verdi etter temperaturen rundt seg, så disse skal ikke ha spenning inn :)

Men du burde ikke skjøte ledningene dit, da motstanden blir å endre seg og du vil få feil temperatur i displayet.

Skrevet

Tusen takk for svar:) Har ikke skjøtet noe som helst, klippet ledningen der det var brudd og den nye ledningen på føleren var lang nok til at jeg fikk brukt den som den var:) nå viser den -9 så har iallefall blitt bedre, men er ikke bra :P

Skrevet
Tusen takk for svar:) Har ikke skjøtet noe som helst, klippet ledningen der det var brudd og den nye ledningen på føleren var lang nok til at jeg fikk brukt den som den var:) nå viser den -9 så har iallefall blitt bedre, men er ikke bra :P

Kan vel måle motstanden med multimeter, for så å øke motstanden litt slik at det blir plussgrader hvertfall. Så kan du kalibrere det etter et annet termometer :)

Skrevet

Er det ikke bare å ha et vanlig termometer ved siden av. Hvis temperaturen stemmer med et annet termometer når bilen står stille, kan du vel anse det som at det fungerer? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...