Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja har etter jeg demonterte og monterte spjell huset på e30n opplevd at bilen drar fryktelig ujevnt, lugger å kommer og går. føles ut som den går tynt. har prøvd å bytte plugger.

Er slik når den både er varm og kald, men verst når den er kald.

Har en mistanke om at det er den lille "elektriske" boksen på undersiden av splell huset som skal gi signal om mengde bensin er problemet. har ikke vært noe problem før, men tok den av da jeg demonterte.

er det mulig å montere den feil igjen?:/ tenker litt på at det er litt justeringsmuligheter på den.

Skrevet

Hele operasjonen var for å stoppe falsk luft. det har jeg klart, så det er tett å fint nå. men nå tror jeg det er noe annet. på undersiden av spjell huset er det en liten svart boks som skal gi signal for bensin. lurer bare på om jeg kan ha montert denne feil.

Skrevet

har sjekket den, å det kommer et lite klikk fra den når jeg gir litt gass. så vil tro den funker da? var å kjørte en tur i sta. det kommer å går liksom. iblant går den kjempe fint, å så begynner den å kødde. virker som den ikke klarer å tenne. har prøvd å bytte plugger, så det kan ikke være det.

kan det være pugg ledningene? får ihvertfall strøm om jeg tar på de. mener noen sa til meg at det var normalt men.

noen som har kjennskap til 90 mod e30 motor som går mongo???

Skrevet
montert pakninger som skal være på gass spjeldet da?

Erstatta den pakkningen som er mellom spjeldet og innsuget med pakknings semment siden den var så dårlig, det er det eneste.

Skrevet
Når problemet kom plutselig etter en reperasjon er det veldig logisk at noe som er berørt er synderen.

Ja det er jo selfølgelig min hypotse. Grunnen til at jeg spjeldhuset av i utgangspunktet var jo at jeg ikke kunne fatte hvor det kom inn falsk luft. så så jeg det var en tapp på undersiden som var til å dra inn bensin luft fra et det kullfilteret. så monterte jeg det som det skulle være. å da gikk den kjempefint, en liten stund ca 2 mil, så begynte den å kødde. så da tok jeg å blenda den, å samme ressultat, så tok jeg av blenden å lot den være som før uten at det gjorde noe bedre.

Skrevet

Da har jeg prøvd å bytte plugger, plugg ledninger, luft mengde måler, uten forandring.

MEN! jeg fant ut at ledningen til Lambdasonde hadde gått inn i gren røret å smeltet sammen å lagd en kortslutting. Jeg har da fikset dette, men det ble ikke noe bedre. noen som vet om den kortslutningen kan ha ødelagt lambdasonda eller noe annet som skal styre bensin tilførselen?.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...